< Tilbake til oversikten

Hadde en kolossal sprekk i går ...

camillasnilsen sa for siden:

Har gått 2 uker på ketolyse nå, gått ned 2 kilo.
Vel, i går sprakk jeg noe kolosalt. jeg var så karbosyk at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, og vi var invitert i middagsbesøk.
der lessa jeg innpå med potet, gulrøtter saus og gud vet hva...
fikk skikkelig vondt i magen etterpå også, og har hatt skikkelig treg mage i dag... hvor mye har dette å si? hvor lang tid vil det ta å komme meg tlbake i ketolyse nå? hadde jo utslag på ketostix og alt...

En ting til, tenkte å drikke litt hvitvin på lørdag, er det mye karbohydrater i det? drikker som regel riesling, den gjennomsiktige flasken med bilde i "vinduet" (husker ikke hva den heter...)
Kan jeg drikke den eller er det fy-fy?

Gerd sa for siden:

At du hadde en sprekk så tidlig i kuren, kan sette deg litt tilbake. Du kan regne med å gå opp litt, samtidig som at kroppen nå må kvitte seg med mer avfallstoff igjen.
[i][/i]
Men ikke tenk mer på det nå, bare fortsett i god ketolyse-driv. Men prøv å unngå slike sprekker. Det forstyrrer ketosen.
Vi har alle snubla og feila :ja:

Du har boka ikke sant? Der står det at det anbefales IKKE å nyte alkohol de 4 første ukene.
[i][/i]
Husk at kroppen trenger litt tid for å komme skikkelig i gang med ketosen og få stabilitet på fettforbrenninga.
[i][/i]
Jeg anbefaler å følge boka slavisk den første tiden :)

Robyn sa for siden:

Det anbefales i utgangspunktet at man holder seg unna alkohol de første 4 ukene på ketolyse.
Etter det kan man drikke tørr hvitvin i begrensede mengder, men det er karbohydrater i det så det må telles sammen med de andre karbohydratene.

Hva gårdagens sprekk har å si er egentlig umulig å si, noen tar seg fort inn igjen mens andre sliter litt lengre. Det viktigste du kan gjøre er å legge det bak deg og fokusere fremover. :) (Og prøve å holde sprekkene til et minimum, det er ikke så gunstig å gå inn og ut av ketose.)

camillasnilsen sa for siden:

Takk for svar=)
Ja, jeg får bare legge det bak meg og begynne påan igjen... har vært flink i dag, har vært og handlet og gikk bare rett forbi sjokoladehyllen=)
jeg er egentlig en SKIKKELIG karboslave, og innrømmer gledelig at mine 15 kilo ekstra er et resultat av sjokoladespising, latskap og ingenting annet. kan selvfølgelig skylde på svangerskapet, men til bunn og grunn er det min egen feil. så nå får jeg være flink, og komme meg tilbake i en sunn og slank kropp!

Gerd sa for siden:

Velkommen i klubben ;)

Det vil bli lettere med karbo-suget etterhvert :ja: Men det kan by på utfordringer rett som det er. For hver gang du motstår, gi deg selv et klapp på skuldra og si du er flink :D

Torkil sa for siden:

Hei
En ulempe med alkohol (ut over at det stopper fettforbrenningen noen timer) er at det slekker de mentale bremser. I tillegg får man lyst på noe søtt ( kroppen bruker sukker for å nedbryte alkohol, som jo er en gift)

Man har derfor lettere for å sprekke. I boken Cut The Carbs er alkohol NEI NEI, alene på grunn av risikoen for å sprekke. Blir det erfaringen er dat kanskje lurt å være svært forsiktig med alkohol mens man er på ketolysekuren - og andre kurer for den del.

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.