mofe sa for siden:
Jeg har hatt veldig flisete neglebånd de siste ukene.. noen som vet om det skyldes mangel på et eller annet vitamin?
mofe sa for siden:
Jeg har hatt veldig flisete neglebånd de siste ukene.. noen som vet om det skyldes mangel på et eller annet vitamin?
luringen sa for siden:
kjøp sånn mandelolje greie som de har på bodyshop!
energibunten sa for siden:
mangel på kalsium... og for lite omega 3 (som gjør huden tørr og kanskje også neglene). Kan det være noen av dem ?
Ellers påvirker stoffskifte også negler så har det skjedd endringer der, så kanskje...
Ellers, vann tørker ut neglene.
Mer vet jeg ikke...
mofe sa for siden:
Takk for hjelp - er nok noe vitaminmangel ja, tar ingenting for tida.. :o Men omegaen skal jeg iallfall begynne med :ja:
Photobscura sa for siden:
Jeg vasker hendene mine litt for ofte, samt at jeg styrer mye med papir på jobben, noe som kutter opp fingrene og virkelig trekker fuktigheten ut av huden... Så jeg har hatt tørre, sprukne hender som jeg nesten ikke har klart å ta i selv en gang :o
Har ikke hatt råd til mandelolje, men det funker ganske bra. Men det som fiksa det greit var å forsiktig file vekk overflødig hud fra båndene, og så blanda jeg fint mineralsalt med olivenolje og "skrubba" hendene, skylt vekk saltet og massert inn det som er igjen av olivenolja. Resultat: Myyyyke hender, og det varer faktisk en stund også :)
Livsglede sa for siden:
Stikk innom en negledesigner og kjøp deg en solar olje + en neglebåndskrem, hvilken er vanskeli å anbefale uten å ha sett, men rekner med at du trenger en som heter Rejunevatior alt fra negleakademiet/creative. Hilsen ei som jobber som negledesigner:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.