Dere er og blir så fine, og jeg er SÅ glad for å ha blitt kjent med dere.
Gleder meg noe helt utrolig til 23 mai, kan nesten ikke vente. Vi skulle ikke møtes bare vi 'gjengen' og vårse litt først da? På en bar eller noe? Hadde vært kult. :eek:
Har som sagt fastet i dag, og cetousen holder seg fast. Merket dongeribuksene er hakket løsere, og gubben plystra på meg før i dag :eek:.
Håper på like mange koselig svar som jeg ALLTID får av den faste gjengen, utrolige er dere, helt utrolige.
Nå er 'småtroillan' i bingen, og frua og gubben skal ta seg litt kaffi og snakke om løst og fast.
Takk for godord :)
men må bare si jeg reagerer litt, for det virker ikke helt som du tar til deg råd og vink du får på veien. Noen ganger tenker jeg faktisk at kanskje du bare tuller med oss... med å gjøre lavkarbo kostholdet om til noe heeeelt annet.
håper hvertfall at du enten begynner å ta til deg de gode svarene og rådene, eller slutter å tøyse hvis det er det du driver med :D
Jeg syns bare det virker som du ikke leser svarene du får.
Da blir det litt vanskelig å hjelpe.
Men du skrev jo ett sted at du ventet på boka... så da har du kanskje funnet ut hvilken filosofi du skal følge, og bestilt boka til den.
Da lærer du mye om karbohydrater, fettforbrenning og KETOSE veit du når du har fått lest deg igjennom den.:ja:
1: Du må LESE det folk skriver til deg her...velmenende råd alt sammen
2: Det heter KETOSE.....
3: Jeg håper virkelig du bestemmer deg for en filosofi, og FØLGER den...
4: Fasting er INGEN løsning....Det gjør vondt VERRE.....
Føler mye blir gjentatt her, så vær så snill og les det som blir skrevet...
Alle her inne vil deg bare godt, men da er det altså viktig at du faktisk leser og får med deg hva som blir sagt.......
men det virker som du ikke leser de svarene du får i det hele tatt...?
fasting har ingenting med lavkarbo å gjøre, å er direkte farlig.. jeg kan LOVE deg en ting, vis du fortsetter slik som du skriver med maten du spiser og fasting , vil du fyke OPP i vekt i stede for ned... :eek:
en ting er rimelig hundre prosent sikkert, du er IKKE i ketose.. det er helt klin umulig med den maten du spiser samt fastinga...
å bare så du vet det til en annen gang, å være i ketose( da skal du ha utslag på ketolyse stixn) er ikke ensbetyndene med vektnedgang!
ta til deg de rådene du får her vis ikke vil det her gå helt gal vei for deg
Håper du har forståelse for at enkelte kan tro dette ja. Internett er vel det største stedet og der man er mest utsatt for lureri og "tøysete" folk... er ikke alltid lett å lese folk ved å ha et nick å forholde seg til.
Når man også går veldig sterkt ut og kaller folk for "gjengen" sin etter å ha 12 innlegg på et forum... ja da kan man lure. Og som flere har poengtert her, det virker ikke som du leser svarene du får og tar til deg råd.
Her er det få som vil tråkke noen på tærne eller mener noe vondt med det de sier. Man vil jo bare hjelpe.
Et tips er også å gjøre seg litt kjent med nettetikketten om man ønsker å bli tatt særiøs God folkeskikk gjelder overalt – også på Internett. Nettikette er et fellesbegrep på regler for god folkeskikk ved bruk av Internett som kommunikasjonsmiddel. Her har du enkle retningslinjer for hva som er god oppførsel - nettikette - i prategrupper (chat), diskusjonsforum og spill... et lite utdrag:
Dette er som sagt ingen regel og noe man MÅ følge. Men mye er altså vanlig folkeskikk, og et tips man kan ta med seg videre om man ønsker å bli tatt særiøs
Unnskyld med Elanesse, men dette kan da ikke være myntet på meg?????;
Opprinnelig lagt inn av nettetikkette 5) Ta deg god tid når du skriver. Unngå SMS-språk, og sjekk etter skrive- og grammatikkfeil før du poster. Dersom du poster meldinger med feil i, så er det mulighet for å gå inn og redigere disse etterpå. Prøv også å holde meldingene oversiktlige og "luftige" ved å dele opp teksten i passe avsnitt. Jeg skriver aldri på sms språk, og tror også jeg har et någenlunde godt språk.
Unngå å skrive på dialekt. Kunsten å lese består mye av å gjenkjenne ordene etter måten de ser ut, og ikke å tolke bokstavene hver for seg og få dem i sammenheng. Ord skrevet på dialekt ser ikke ut slik de ville ha gjort på bokmål eller nynorsk, så det er mye tyngre og tidkrevende å lese. Dialekt skriver jeg heller ikke på.
Gjør bakgrunnsarbeidet. Bruk søkefunksjonen i forumet og fortell utfyllende hva du har undersøkt fra før. Andre brukere tar seg gjerne bedre tid til å hjelpe noen som har gjort litt bakgrunnsarbeid før de poster.
????
Det er ingen skam å snu. Innser du at du tar feil, så vinner du mer respekt ved å innrømme det enn ved å stå på ditt. ?????
Føl deg fram. Forskjellige forum har forskjellige omgangstoner. På et allment diskusjonsforum kan du skravle og formidle rykter, men på en seriøs, faglig mailingliste gjelder andre regler. Sett deg inn i reglene og omgangstonen for forumet før du begynner å kommunisere – eller som det heter på engelsk: «Lurk before you leap». Jeg følte jeg ble tatt i mot med åpen armer, Ignite og alle har vært så snille mot meg, men tydeligvis liker ikke du meg. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt???
Vær snill, høflig og grei. "Gjør mot andre som du vil de skal gjøre med deg." Når du kommuniserer gjennom en datamaskin er det lett å glemme at det er et levende menneske du snakker med. Behandle de du møter på nettet med samme respekt som de du møter ansikt til ansikt. Andre mennesker blir dessuten ofte mer velvillige og skriver lengre og mer utfyllende når man selv holder en høflig tone og er hjelpsom. Jeg har kun vært snill og høflig mot gjengen. Trodde vi var en sammensveiset gjeng, så nå skjønner jeg lite. Og gubben skjønner ingenting han heller, hva har skjedd??? Beklager hvis jeg har gjort noe galt, men jeg har virkelig kost meg med dette forumet og lært mye, både om dere vennene mine og om Hr Atkins og lavkarbo/ketuse osv. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd!
Vil bare bemerke at det faktisk ikke er alle her inne som slanker seg, vi er bare opptatt av å spise sunt (altså lavkarbo).
Jeg anbefaler deg å lage en journal hvor du kan skrive opp hva du spiser og spørre om råd, eller opprette en blogg. Det var veldig nyttig for meg i starten!
Lykke til med slankingen! Går det bra med maten?
Vi vil jo bare hjelpe deg - ved å pøse ut tips og råd!
Har du funnet en kostholdsfilosofi som du vil følge? Ble det Atkins?
Du snakket om at du hadde bestilt en bok. Har den kommet? Hvilken bok?
Sammensveiset gjeng...
Jeg har vært på forumet siden litt før jul 2007, men ble aktiv først etter jeg begynte på Ketolyse 7. januar i år.
Jeg har møtt noen av medlemmene her én gang, og til og med etter det kan jeg ikke si at vi er en sammensveiset gjeng.
Altså jeg vet jo hvem de er, har sett de og hilst på de, men vet ikke så veldig mye mer om de enn at de er opptatt av lavkarbo, hehe!
(Dere vet hvem dere er - misforstå meg rett, hehe!)
Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive for at andre enn meg selv skjønner hva jeg mener...
Her inne på forumet vil folk hjelpe. Spør du, så får du som regel svar.
Folk er snille og vil deg godt. De gir deg tips til hva du kan spise og hva du ikke kan spise.
Du har ikke gjort noe galt :) Du kom inn her med supert humør og pågangsmot! Det er flott. Også følte du et samhold her inne som du virkelig likte, det er også flott :)
Men i iveren så var det nok noen som trodde at det ikke kunne stemme at du stolte på "fremmede på nett" så fort som du gjorde.
Få her hadde turt å invitere mange fremmede hjem til seg så fort :)
Dermed lurte noen sikkert på om du tullet.
Vi er bare ikke vant til det, serru :D Men nå VET vi at du er deg og dermed er det jo greit.
Atkins er en veldig bra måte å spise på. Og jeg synes bøkene er veldig inspirerende.
Følg reglene, så går det nok fint, skal du se :klem:
Ja signerer dette. Om du er interessert i å være en del her, så gagner det deg bare positivt om du tar til deg tips og råd :)
Og såklart, ja, man kan ta selvkritikk ja og peke ut et annet punkt i nettetikketten
Jeg prøver jo å følge dette, og være så hjelpsom som mulig bare Etter 4 år og over 20 000 innlegg på forum så tør jeg påstå at jeg bl.a har god innsikt i internettverdenen og kan merke meg hvis andre ikke har det. Da er det bare i min interesse å velkomme andre, og hjelpe dem. Om det kommer noe konstruktiv kritikk så kan jeg bare håpe at vedkommende tar det til seg.
Dette stemmer absolutt ikke, kjære deg. For det første så må jeg kjenne noen for å like/mislike dem. Det er ikke ofte man blir så godt kjent med noen via nettet. Og hvis man blir det, så er det fordi man har hatt mye kontakt, og over tid. Dette kan jeg ikke ta på meg at jeg gjør med deg, enda iallefall
Om jeg skal få komme med en liten bemerkning, så tror jeg nok folk reagerer litt når de gir deg masse råd som det virker som om du ikke leser. Du "stormer" bare videre i samme spor uten å høre etter. Det kan oppfattes som litt respektløst overfor de som har tatt seg tid til å skrive svar til deg.
[font=Comic Sans MS][/font]
Du svarer heller ikke på det folk spør deg om - og det kan også være litt vanskelig å hjelpe da.
Tror det kan lønne seg å stanse litt opp og høre etter (lese hva andre skriver) så vil du nok finne ut at alle mener det godt.
Hva slags bok er det du har bestilt ?
Sorry mac'daddy'o! Men, jeg har ikke helt skjønt kossen man leser svar osv. Skjønner litt mer av det nå etter at gubbelurings viste meg litt, han er på noen andre 'gubbeforum' så han vet litt om det :eek:.
Du virker som en vel ålreit jenta Nille, jeg vil gjerne være med i gjengen din! Du kan jo så mye!!! Blir helt imponert!
Det er den der boken til Hr Arkins jeg har bestilt, men har ikke fått den enda. Har lest litt rundt på www og funnet litt forskjellig..
Men iallefall tusen takk for råd.
Nå skal a mor ha seg kaffi med fløteskvett og no kaffemat!
Men du har jo svart oss i trådene? Så da har du jo lest svarene. Som andre her sier; vi øsnker deg velkommen, vi støtter deg gjerne i gjennom vektnedgang og kosthold.MEN; da må du ha respekt for det vi sier/skriver og komentere og evt følge det, eller si noe om hvordan det er for deg. Som andre sier; ikke bare dure videre med innfall om fasting, eller nugatti med sukkerredusert innhold til kaffekos...konsentrer deg om å lese på Atkins sidene, sett deg inn i kostholdets prinsipper, følg dem og gled deg over resultatene...Lykke til.
Hva er det jeg har gjort? Gubbelure og jeg tok en lenger prat om dette i sted, over siste kaffikos, etter at ungene var i seng.
Han skjønner heller ikke stort, men hadde vel kanskje en anelse om at dette bunner i sjalusi (Ignite osv). Hva vet jeg? Jeg føler iallefall at jeg er like glad i dere enda.....
Jeg har jo tatt til meg rådene, så jeg skjønner lite av dette.
Uansett føler jeg det bedre nå som jeg kan by litt på meg selv og gi råd til andre jeg også; ) En god følelse.
Jeg synes det er litt underlig at du klarer å skape så sterke relasjoner og bånd etter 35 innlegg på ett fora. Og i tillegg begynne å snakke om sjalusi om dette ene stakkars mannebeinet her...:rolleyes:
Gjengen min...Hm... Lurer på hvem som er i gjengen min, jeg... Aldri tenkt på den sånn før...
Ja for en rar tråd :wacko:
Sjalusi og gjenger og greier. :p Veldig merkelig hele opplegget syns nå jeg. Mulig alt bunner i en gedigen misforståelse og at det har gått litt fort i svingen.
:klem:
Bra sagt og det er det så absolutt for meg også :)
Jeg har så langt bare møtt hjelpsomme, snille, kunnskapsrike, seriøse, og herlige folk som jeg har lært utrolig mye av her inne. Og jeg syns det er ganske stor takhøyde på dette forumet sammenlignet med mange andre forum :D
Folkens, denne tråden her begynner å bli mer og mer kryptisk for hvert innlegg, synes jeg. Mye insinuasjoner ute og går her - mangel på folkeskikk er det vel ingen som har fremvist?
De som angiveligvis er medlem av en eller annen gjeng, vet sannsynligvis hvem de er, og da får heller de går og ta et vorspiel eller hva nå den opprinnelige hensikten med denne tråden var, og så kan vi andre... gå og finne oss litt lavkarbomat isteden?
Det er middagstid snart, er det ikke....? :o
Merkelig tråd..... Er vel av de litt "stille i landet", men har hatt stor glede av alt jeg har lært her :D Har ikke skrevet mange innlegg, man har hatt stort utbytte av å lese, søke..... Avslutningen av tråden er litt merkelig, men jeg er helt enig i at når man spør om noe her inne, må man også vise at man "hører", leser hva man blir rådet til. Synes den som spurte har vært litt flåsete......Tror frustrasjonen ligger i det.... Og jeg synes ikke det er dårlig folkesikk her :D Synes alle har hjulpet til når jeg har spurt om noe. Og "gjengen" min blir litt for teit!!!! Det gjør at vi andre tror at man ikke hører med i "det gode selskap". Vi skal jo hjelpe hverandre! Og det er lurt å høre på erfarne "fjellfolk".... (altså karbo veteraner) Til deg som har spurt om mye, hør på disse "fjellfolkene....." - ikke flås det bort.....
Nei, men ta det rolig, veslejenta!
Du trenger ikke melde deg ut, bare les de svarene og rådene du har fått om kosthold, og prøv å følge dem.
Når noen sier til deg at du ikke skal / må spise slik eller slik, og du fortsetter med det, føler de at du ikke bryr deg om hva de skriver.
Og når noen har vært her lenge og kan mye, ønsker de jo å helpe de som ennå ikke har fått deres ærfaringer.
Så, bare slapp du av og les på oppskrifter og andre tråder for å finne tips om alt,
så skal du se det går bra for deg dette her :klem:
Skal vi si at som nykommer har oppførslen din så langt vært... hmm, litt utenom det vanlige.her omkring..?
Men det betyr ikke at det er noe i veien med deg, du er sikkert et søtt og hyggelig menneske i virkeligheten, du. Entusiastisk og utadvendt.
Men for en del mennesker kan det være litt uvanlig, det er jo ingen her som kjenner deg ennå. Så omtrent å bli definert som sjelevenn etter kun en utveksling av noen poster kan kanskje bli litt for mye av det gode for noen... folk er forskjellige. Sånn er det bare.
Blir litt overkill etter min smak når fraser som "gjengen min", "min nye karbovenn", "vennen(e) mine" ol går igjen etter hvert innlegg. I tillegg til åpenlys flørting med folk som gir deg gode råd og bare vil hjelpe deg. Håper du fortår at de fleste av oss er her for å lære av hverandre om slanking, kost og kostomlegging, ikke for å få nye bestevenner, ny vennekrets eller for å flørte. For mange av oss som har vært her i år og dag blir dette litt voldsomt...
Derfor blir det reagert som det gjør. Det ramses opp i det uendelige for deg hvordan du skal spise og ikke på Atkins Induksjon, og du bare kjører videre som om du ikke har lest en bokstav av det som er skrevet og anbefalt til deg, da mister folk litt tolmodighet.
Jeg får liksom litt sånn :gi-meg-oppmerksomhet:-følelse...
Sorry om jeg er krass her, men det blir litt mye dill for meg på ett kostholdsforum altså:rolleyes:
Nå syns jeg vi skal avslutte denne tråden her jeg.
Så kan "Veslejenta" konsentrere seg om å lese de rådene hun allerede har fått. Anbefaler også å lese boka til Dr. Atkins
Når hun har lest rådene hun har fått, OG boka, - OG forstått dem, - da blir det MYE lettere
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.