< Tilbake til oversikten

Noen som kjenner til denne?

martefie sa for siden:

OK, nå har jeg gjort det. Bestilt et abonnement på LC-menyen, og har mottatt andre uke med menyer. Den er ikke super-ketolyse-lavkarbo, men helt grei generell lavkarbo uten ketose (og ganske lavfett, men jeg trenger jo ikke presse fettet ut av kjøttdeigen, eller? :rolleyes:) . Deilig å få menyen og hele handlelista på mail. Det står til og med om jeg trenger alu-folie til et eller annet denne uka.

Kan igrunnen anbefales dersom man er matlei og trenger litt påfyll av nye oppskrifter. Ny mail sendes hver tirsdag.

Gracella sa for siden:

Ser den ut til å greit kunne tilpasses norske forhold?
Det ser jo veldig morro ut, dette da :D
Hva slags ukemeny har du fått (hvis du gidder å gi et eksempel på en uke eller en 3-4 dager....:snill:) Jeg lurer bare på om det er mye variasjoner og hvilken type mat de foreslår....
Er det fisk annenhver dag, f.eks?? ;)
Eller kan man velge?

Tror nok at dette kunne vært noe for denne familien også. Mannen min kommer til å være en del uten meg denne høsten, og da kan det lett gli ut i matveien - hvis han ikke har stramme retningslinjer, he, he (hvor er et piskeikon når man trenger det...)

martefie sa for siden:

Det ser ut som om mandag er kylling/kalkundag, tirsdag sånn kjøttdeig/biffstrimlerdag, onsdag fiskedag, torsdag svinedag og fredag ymsedag. Så det er variasjon. Jeg har foreløpig ikke hatt problemer med å tilpasse det norske forhold, men sånn mager buljong med lite salt har vi jo ikke, så da har jeg tatt vanlig buljong. Maten er også rimelig kjapt laget og det er varianter for kosher (!) og glutenfritt i tillegg.

Men når man har kjøpt et abonnement der, får man tilgang til alle menyene, sånn at hvis du absolutt til prøve noe annet, f eks "Regular", en uke er det full anledning til det. Det er også en meny med frokost/lunchforslag men de er ikke LC, bare "normalt sunne" (typ en fullkornstortilla med stekt kylling og grønnsaker/salat og yoghurt til dessert)

Gracella sa for siden:

Ok, takk for svar! :)
Jeg legger den siden inn som en favoritt foreløpig.
Det høres jo litt artig ut - og litt lettvint mhp planlegging :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.