< Tilbake til oversikten

Hva med bakemix da? (dato)

Elanessë sa for siden:

Jeg har en boks med soyapulver som jeg bruker som bakemix i oppskrifter. Den er ganske stor, og er ca.1/3 igjen. Så nå at den går ut på dato i slutten av denne måneden
Er det noe lurt å bruke av den etter denne datoen...? Kommer jo aldri til å bruke det opp før måneden er over, og er jo såpass dyrt å kjøpe ny

Gerd sa for siden:

Jeg har brukt både bakemix og soyaprotein til baking selv om det har gått ut på dato. Tror ikke det er gæli det, blir jo varmebehandla :ja: Og jeg har ikke merka noe hverken med smaken eller at baksten har blitt dårligere med det :)

Torkil sa for siden:

Hei
Bakemiksen og soyaproteinet har en siste salgsdato som tillater bruk 6 ( sannsynligvis 12 ) måneder etter denne dato, forutsatt at det er oppbevart tørt og med lokk på.
Vennlig Hilsen
Torkil

(quote=Elanessë;446854]Jeg har en boks med soyapulver som jeg bruker som bakemix i oppskrifter. Den er ganske stor, og er ca.1/3 igjen. Så nå at den går ut på dato i slutten av denne måneden
Er det noe lurt å bruke av den etter denne datoen...? Kommer jo aldri til å bruke det opp før måneden er over, og er jo såpass dyrt å kjøpe ny [/quote]

Elanessë sa for siden:

Ah dette hørtes bra ut :D Tusen takk dere

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.