Fru Strert sa for siden:
Hvordan er det å følge ketolysekuren når en er gravid?
Fru Strert sa for siden:
Hvordan er det å følge ketolysekuren når en er gravid?
Marita sa for siden:
Ketolysekuren egnes ikke for gravide, står det i boka. Ammer du,bør du ikke ta ketolysetablettene, for de går over i morsmelka.. Kort sagt tror jeg det er best å vente til man er ferdig å amme, jeg :)
Georgine sa for siden:
Men når det er sagt kan man fint leve lavkarbo under graviditet, man må bare ikke havne i ketose.
Fru Strert sa for siden:
Oki Jeg får bare smøre meg med tolmodighet jeg da:rolleyes:
Er ikke helt fortrolig med disse ekstra kiloene som hopper på meg nå.
Marita sa for siden:
Ja, gjør det du.. og nyt graviditeten! :) Mange går jo ned mens de ammer, så kanskje noen av de kiloene spretter rett av igjen ;)
Fru Strert sa for siden:
Joda jeg nyter graviditetet til det fulle jeg :):) Savner bare den lille smekre kroppen jeg en gang hadde :eek::rolleyes: Hihi.... to tette svangerskap tar på...
luringen sa for siden:
jeg begynte på fedon da knuppen var 5 mnd. Gikk fint det. Det er ketose som ikke er bra...
Torkil sa for siden:
Hei
Det er ingen undersøkelser som viser at det er farlig å være i ketose når man er gravid MEN heller ingen som viser at det er risikofritt!!!!
Derfor: INGEN KETOSE FOR GRAVIDE. Da kan man heller kjører generell lavkarbo.
Når man ammer bør man vente til barnet får annen mat i tillegg til morsmelken før man starter på ketolysekuren. Ketolysetablettene er godkjent av mattilsynet og inneholder kun vitaminer og mineraler som er godkjent i bruk i Norge. Mengdene overskrider heller ikke de fastsatte grenser, slik at de trygt kan benytttes.
Vennlig Hilsen
Torkil. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.