< Tilbake til oversikten

Møkk lei, HJELP!

1979 sa for siden:

Hei.
Har gått på ketolyse siden mai -07, med noen få dager med sprekk- jul, påske.
Har gått fra 82 til 61 kilo. Planen var 57 kilo men hodet henger ikke med på ketolyse lenger.
Hadde en stor sprekk i går (ingen unskyldninger). Motivasjonen er på bunn for å fortsette med ketolyse til de siste kilo.
Planen var jo å begynne på fedon etter ketolyse, men tror jeg bare må hoppe rett dit med en gang. Har lest litt om opptrapping osv her inne, men hvor viktig er dette.
Hva skal jeg gjøre, er så redd for at kiloene skal komme på igjen (er tidligere en stor jo jo slanker).
Hva skjer med kroppen hvs jeg hopper rett på fedon i dag og forsetter med det resten av livet?
Hadde sett for meg av jeg skulle ha en kose dag i uka på fedon (skal da være veldig flink i ukedagene). Går dette i orden, må ha det for å ha noe å se fram til.
Litt rotete dette her, men er så forferdelig frustrert.

Kan noen komme med god råd??

Klemmer fra 1979:eek:

Photobscura sa for siden:

Hvor mye du skal ned i vekt er ikke alltid like lett å bestemme, på lavkarbo er det til syvende og sist kroppen som bestemmer, om den trives på 61 kg, så er det ikke sikkert du får den ned til 57, om det er passe for deg handler også om høyde, benbygning og muskelmasse. Den store proteinmengden i ketolyse hjelper jo også på musklene, noe som aldri er en dårlig ting;)

JEG ville ikke ha anbefalt å legge om tvert til Fedon, da det er såpass stor forskjell i karbohydratmengden, da kan du risikere å legge på deg igjen ganske fort vil jeg tro.
Men hva med å sjekke ut karbohydratstigen til Atkins? Den ligger her på Atkins-delen av forumet under kostholdsfilosofier, og ligger i posten "Vedvarende vekttap".

Men dette er min ydmyke mening, jeg har ingen praktisk erfaring med Fedon, og tror uansett at det er for liberalt for meg til at jeg noen gang vil erverve den erfaringen. Men håper du får svar fra noen som har mer erfaring rundt dette du spør om.
En sak er også at du sier du er en jojoslanker, og den beste medisinen mot å være det er jo å slippe å slanke seg mer, altså holde vekta ;)

PS: Veldig bra jobba forresten :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.