< Tilbake til oversikten

Lurer på om jeg skal gå over til ketolyse ... Eller er jeg allerede der?

Pastajunkie sa for siden:

Har egentlig fulgt South beach dietten, men etter å ha snust litt her inne på oppskrifter og sånn syns jeg ketolyse kuren passer meg og oss bedre:) Mer å velge i også så lenge det er så mange her inne på ketolyse kuren og som kan dele både erfaringer og oppskrifter.

Så lurer jeg på hvor mye/ eller hva som er forskjellen på ketolyse og SB? Jeg har bestilt meg boka og får den ant over helga, men er utålmodig etter å begynne!! :)

Noen som vil være så snille å hjelpe meg i gang?

Jeg spiser omelett til frokost,stekt i olivenolje.

Salater har jeg nå på fet dressing, med 4,6karber per 100g. godkjent?

Har nå begynt å lage saus til kylling filet osv. Da med 1,5dl kremfløte og litt ost.. Seterømme. .godkjent?

Drikker forløpig kun vann med har fått høre at pepsi max er lov? Stemmer det? :)

Er det veldig viktig at jeg spiser 15karber om dagen og hvordan i all verden skal jeg klare å følge med på det? :) hehe.. JEg spiser brokkoli til middagen, og salat med agurk,tomat ,rødløk og paprika. Og sopp:) Godkjent?

Ellers så blir ejg veldig glad for tips om småting man kan kose seg med på alene kvelder foran tv'en hvor man ofte får lyst på noe godt, og ute i sola da alle andre spiser is.. :)

Håper noen vil hjelpe meg i gang! :)

Lindabtn sa for siden:

Har egentlig fulgt South beach dietten, men etter å ha snust litt her inne på oppskrifter og sånn syns jeg ketolyse kuren passer meg og oss bedreMer å velge i også så lenge det er så mange her inne på ketolyse kuren og som kan dele både erfaringer og oppskrifter.

Så lurer jeg på hvor mye/ eller hva som er forskjellen på ketolyse og SB? Jeg har bestilt meg boka og får den ant over helga, men er utålmodig etter å begynne!!

forskjellen er vel at på SB skal man spise veldig mager mat, og på ketolyse skal man helst ha det feteste. Har ikke sotte meg inn i SB helt igrunn :p

Noen som vil være så snille å hjelpe meg i gang?

Jeg spiser omelett til frokost,stekt i olivenolje.

Salater har jeg nå på fet dressing, med 4,6karber per 100g. godkjent? Jeg vil si det er godkjent :ja: 100 gr dressing er jo ganske mye og du dynger vel ikke på?!

Har nå begynt å lage saus til kylling filet osv. Da med 1,5dl kremfløte og litt ost.. Seterømme. .godkjent? Veldig fin saus det der!! Bare husk mye grønnsaker til middag!

Drikker forløpig kun vann med har fått høre at pepsi max er lov? Stemmer det? Pepsi kan ikke ertsattes med vann, men det vet du nok. Drikk masse vann, og om kroppen din ikke reagerer på pepsi (vekten stagnerer) så kan du drikke dette, men moderate mengder selvfølgelig. Søtstoff trigger søtbehovet vettu :)

Er det veldig viktig at jeg spiser 15karber om dagen og hvordan i all verden skal jeg klare å følge med på det? hehe.. JEg spiser brokkoli til middagen, og salat med agurk,tomat ,rødløk og paprika. Og sopp Godkjent? Viktig at du ikke spiser under 15 karber på ketolyse. i begynnelsen er det lurt å veie all mat til du er vant til mengden og kan ta det på øyemål. og mesteparten av karbene skal komme fra grønnsaker så det er bare å hive innpå. Sopp er helt OK

Ellers så blir ejg veldig glad for tips om småting man kan kose seg med på alene kvelder foran tv'en hvor man ofte får lyst på noe godt, og ute i sola da alle andre spiser is.. :)
Du kan spise baconsvor, nøtter, bær med pisket fløte, mange gode lavkarbo kaker man kan lage, store IFA, Sukkerfritt godteri (men pass på magen), lage din egen hjemmelagde is, kokesjokolade.... mye godt skjønner du, vi har det ikke så vondt som man skulle tro når det gjelder snacks! Lykke til :klem:

Håper noen vil hjelpe meg i gang! :)

Pastajunkie sa for siden:

Hei igjen
Takk for svar:) Jeg er nok ganske håpløs for hadde enda en sprekk på torsdag og jeg antar dere blir rimelig oppgitt på meg. :( men jeg reiser meg igjen og prøver videre. Så på fredag morgen at vekta hadde hoppet litt mer ned så nå har jeg ¨gått ned 1,8kg. :) SÅ da går det jo fremover så jeg får vel fortsette litt.

Har begynt å sykle og/eller gå hver dag. Gikk jo tur hver dag før, men nå har jeg fått sykkel og kan få en litt hardere treningsøkt:)

Men da bør jeg vel frem med målebåndet? For er vel mulig jeg får muskler etterhvert og de veier vel litt da?

Jeg dynger ikke på dressing:) Og ikke hver gang jeg bruker dressing eller:)

Er peanøttet godkjent snack? og da de med skall eller de saltede ? :)

Tusen takk for svar snille damer:)

Photobscura sa for siden:

DA blir vi ikke oppgitt veitu;)

Peanøtter kan du spise, men de har ca ti karber pr hundre gram, så pass på mengden, og regn det med i den daglige karbokvoten din.

Tror macadamia har den laveste karbemengden av alle nøtter (ca 5 gr), men de er ikke alltid like lett å få tak i. Lidl har dem, og de fleste innvandrersjapper, men da er det ikke alltid sikkert de er røsta og salta.
Men de er goooooooooode!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.