< Tilbake til oversikten

For en feit middag! Uvant ...

leyla73 sa for siden:

Jeg har nettopp begynt med dette, og det er fremdeles noe rart for meg... Særlig dette med alt fettet. :rolleyes: Til middag i dag, så ble det en ytrefilet, stekt sopp og en hjemmelaga saus av meierismør og créme fraiche. Brukte masse-masse smør :eek: så sausen var veldig feit.

Skal det virkelig være sånn? :confused: Det er vel kanskje bare en overgang til jeg blir vant til alt fettet og til jeg ser resultater..?

Calvin sa for siden:

Jeg var også litt overrasket over overgangen til all den fete maten.
Etter hvert savnet jeg frukt og slikt, fordi jeg syntes maten ble veldig fet og tung i lengden. Erstatter nå minst ett måltid daglig med smoothie, som til sammenlikning blir veldig oppfriskende og deilig.

Kan anbefale oppskriftsdelen av forumet her. Der finner du massevis av tips til deilig mat. Lykke til!

leyla73 sa for siden:

Takk for tipset! :) Smoothie høres spennende ut, - så det må prøves etter hvert. :lesebok:

Veggpryd sa for siden:

Ja, fett var uvant for meg også i begynnelsen. Jeg var jo så hjernevasket på at fett er ekkelt og farlig. Vi har jo hørt det siden vi ble født, så det er kanskje ikke så rart.

Nå f.eks. velger jeg nakkekoteletter istedet for vanlige koteletter. Klarer ikke å spise fettranden, men på nakkekoteletter er jo fettet mer marmorert inn i kjøttet, og man merker ikke at man spiser fettet.

Det samme med biff - jeg velger entrecote (som har mer marmorering) istedet for renskåret flatbiff. Fete sauser synes jeg er digg! :lol:

Men, nå er jeg heldigvis veldig glad i egg & bacon så fett kjøtt blir ikke noe problem egentlig. Fettet som ligger igjen i pannen heller jeg over tallerken. Nam! :D :D

leyla73 sa for siden:

Ser jo på resultatet ditt at dette funker!:heia: godt å høre fra dere andre at dette med fett er ok... :p

Liker heldigvis også egg og bacon, - og nakkekoteletter er jo bare jammi! :p Problemet er nok å få omstilt hjernen til å godta at fett likevel kan spises... :eek: Skal på vekta neste uke, - og er veeeldig spent på om ting har begynt å skje...

Takk for svar, - og lykke til videre!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.