murmeluppa sa for siden:
CLA er jo veldig effektiv for forbrenningen av fett, men er det heldig å bruke den mans men er i ketose? Noen som har peil?:rolleyes:
murmeluppa sa for siden:
CLA er jo veldig effektiv for forbrenningen av fett, men er det heldig å bruke den mans men er i ketose? Noen som har peil?:rolleyes:
Nille sa for siden:
Det er ikke på noen måte bevist at CLA er veldig effektiv på forbrenning av fett dessverre. Det er derimot flere seriøse undersøkelser (les: IKKE betalt av produsent) som viser at det stort sett er snakk om placebo effekt. OM det hadde vært så effektivt tor jeg nok at det ikke hadde vært så mange med vektproblemer. Det finnes ingen vidunderpille dessverre.
[font=Comic Sans MS][/font]
Og å spise CLA sammen med lavkarbo kosthold er garantert penger ut av vinduet.
[font=Comic Sans MS][/font]
Men det er jo ikke skadelig da....
murmeluppa sa for siden:
jeg gikk på tonalin en periode, og må si det var lettere å gå ned i vekt, men det var ikke akkurat sensasjonelt helle, skal medgi det ;) kjøpte og via naturaMed, det var full flopp, null effekt...men tonalin har jeg opplevd resultat personlig :)
men det er jo ingen vits i å gå på både ketolyse og CLA, det sier seg kanskje selv, ja, hehe ;P
jeg har aldri opplevd noe så effktivt som ketolyse altså!!! :D nytt liv :)
Paxen sa for siden:
Klippet fra nyhetsbrev for helsepersonell , dessverre litt gamle artikler:CLA kan øke vekten og risikoen for hjerteinfarkt og diabetes
heter det fra svenske forskere. Det norske Mattilsynet sier i en rapport at CLA som kosttilskudd kan ha uheldige virkninger for gravide, ammende og personer som er disponert for hjerte-karsykdom og type 2 diabetes. (diabetes 4/2004)CLA (konjugerte linolsyrer, f.eks. i Tonalin) viser ingen vektreduksjon i humanstudier. Noen studier viser en marginal fettvevsreduserende effekt. Konjugerte linolsyrer er ugunstig for personer med metabolsk syndrom og bør ikke brukes av gravide eller ammende kvinner. www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1110144
Torkil sa for siden:
Hei
CLA er helt bortkastet når man er i ketose og svært lite effektivt ved generell lavkarbo, og som det riktig påpekes er det flere aktikler om helseskadelige effekter.
SPIS MAT , det har vi gjort i millioner av år.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Iset sa for siden:
Bruk heller de pengene på kylling, kjøttdeig, ost, bacon og annet snadder. :D
Stupedama sa for siden:
Takk for at denne tråden dukket opp i surringa mi! For etter tre måneders absolutte stillstand, gikk jeg til innkjøp av noen veldig dyre Tonalin, i håp om å knekke forbrenningskoden. Jeg kan jo spise dem til de er slutt, men behøver så ikke å fortsette. Tar omega3 også, det er vel fortsatt bra, eller?
MorStine sa for siden:
De andre svarte det jeg tenkte; kort og godt smør på flesk...:)
Stupedama sa for siden:
Ja.. bortsett fra det at jeg ikke går ned, da. Hverken i kilogram eller centimeter. Tross trening og korrekt kosthold. Så nå ble jeg veldig nysgjerrig på dem igjen. Noe må jeg jo gjøre
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.