Vekta har stått bom stille den siste halve uka. Samtidig har jeg vært dårlig på å huske å drikke nok i løpet av dagen, men jeg har også gått litt vekk fra strikt atkins induksjon i den samme perioden.
Det jeg har endret på er vel bare det at jeg tillater litt korn (store havregryn i frokostpannekaker), litt bær (i smoothie), litt yoghurt (yoplait sin 0,1%- en halv en i smoothie), og bittelitt nøtter.
Med unntak av dette holder jeg fortsatt på det jeg spiste den uka jeg var på induksjonen, og holder meg fortsatt veldig lavt på inntak av karbohydrater.
Har vel kanskje også drukket en boks cola zero daglig, samt en atkinsbar stort sett hver dag, så her er det vel kanskje mer enn bare manglende drikking som kan være partystopperen.
Det er nok en mulighet for at partystopperen din er for lite veske og for mye kunstig søtning. Kutt ut Cola Zeroen og Atkinsbaren og drikk mer vann. Jeg ville i alle fall gitt forandringer i kosten MINST fjorten dager før jeg stolte på resultatene. Det lønner seg ikke å være utålmodig, dette er forandringer du gjør for resten av livet ditt, og det er i starten du lærer om hva kroppen din tåler og hva som får deg til å gå ned i vekt og føle deg bra, så gjør det du kan for å legge et godt grunnlag.
Tålmodighet ja... Jeg hadde ikke tålmodighet nok til å stille meg i køen der tålmodighet ble utdelt jeg, men jeg forstår at jeg må skrape sammen det lille jeg har. Ble nok god og ivrig da jeg ramlet ned i vekt første dagene.
For mye kunstig søtning, og for lite vann er nok ingen bra kombinasjon nei. Får kutte ned på cola og atkinsbarer og se.
Jeg tror at nummer èn partystopper er å "stresse" eller fokusere for mye på det.
Og par uker med stopp er ikke en stagnering liksom:) Kroppen må få lov til å følge med den også.
Menne. Jeg går ikke ned hvis jeg spiser barer hver dag. Og Cola Zero skal man vel ikke drikke i det hele tatt?
Ta det med ro og gi det tid:klem:
det er som alt annet i verden ganske kreftfremkallende bl.a.
men.. små doser er vel cluet! Som med alt annet..
Beste er vel å holde seg unna, hvis man kan
Aspartam er hundre prosent kjemisk, og i tester med labrotter har man set skummelt store celleforandringer... Jeg styrer unna alt som er så kjemisk som dette, men som Nellie sier; I små doser!
Og den Cola zeroen, i likhet med all annen brus er såpass søt at jeg ville ha holdt meg unna.
Sucralose og maltitol er sånn sett bedre, fordi det i utgangspunktet er naturlige greier som er modifisert.
Urk... takk for opplysning! Skremmende, virkelig skremmende at det er brukt i så mye matvarer, og har så store konsekvenser....
Hvorfor det montro?
Men det er jo som med så mye annet rart - man kan undre seg hvorfor, men sannsynligvis har det noe med økonomi, makt og multinasjonale konserner...
man kan jo bli deprimert av mindre...
Og så er liksom stevia forbudt å selge som matvare i Norge :confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.