< Tilbake til oversikten

Betakaroten

Petronella sa for siden:

Jeg fant en annen tråd her inne for en stund siden om hvor bra betakaroten kunne være ifb med sommer og soling, men jeg klarer ikke å finne den igjen :o

Iallefall, jeg sliter veldig med soleksem (har lys/lett rødlig hudtype) og tenkte at dette kanskje kunne være løsningen for meg. Men så kom jeg jo over denne da:
www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=290868

Og jeg er tidligere røyker og ikke for at jeg skal tro på alt VG sier, :p , men må innrømme at jeg ble litt skeptisk....
Noen som vet noe/kan noe og kan gi meg et råd her?
En sommer uten soleksem hadde vært herlig......:)

Zincite sa for siden:

Jeg mener denne undersøkelsen var basert på syntetsik betakaroten - og har lest at undersøkelsen ikke holdt mål. Finner dessverre ikke igjen den :(
Jeg ville eventuelt sjekket ut ekstra virgin palmeolje, som har et ganske høyt innhold av naturlige betakarotener..
Beklager at jeg ikke kan komme med fakta. Mye forskning "slår fast" noe enten den ene eller andre veien, og så kommer det nye forslag som gir motsatt konklusjon.
Selv tror jeg at jeg ville prøvd det ut, men det er jo bare min mening :)
Vet også at noen har hatt god effekt med solkremen til Marija Entricht ? veldig usikker på stavemåte...
Lykke til, håper du slipper eksemen.
Kan jo også hende at lavkarbo hjelper da... Mye fett gir for mange en mer motstandsdyktig hud!!

Stupedama sa for siden:

VG er glad i å skremme folk, altså. De har taket på oss når pulsen slår. Jeg er tidligere røyker og spiser betakaroten fra Solaray. 100% naturlig står det på boksen. Takk for lenken til mat&helse, Zincite.

Petronella sa for siden:

Ja da blir det jo noe ganske annet :)
Og takk for fin link og solkremtips. Jeg skal bestille meg betakaroten nå og skal passe på at den er 100 % naturlig. :)
Merker veldig stor forskjell på huden allerede i forhold til lavkarbo, ikke så tørr og mye mindre kviser ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.