< Tilbake til oversikten

Da er vekta igang igjen etter en liten stopp ...

Gladys sa for siden:

Har visst spist for my salater jeg..... Etter at jeg kuttet ned på pepsi max og halverte salat forbruket mitt er det blitt borte en ny kg siste uke...:D:D Nå nærmer sommeren seg.

Levita sa for siden:

Wow, det er jo kjempebra! Nå er jeg spent på egne resultater til fredag. Forrige uke var som du vet litt dårlig, men denne uka har jeg full guff, så nå... Motiverende å se andre som får det til altså! Du er flink! :)

Lisbeth sa for siden:

Grattis med minus 1 kilo :heia:

Elanessë sa for siden:

Velkommen tilbake i klubben! :D Og lykke til videre framover nå i vår og mot sommeren klem

Sannasol sa for siden:

For høyt salatforbruk?? Jøss går det an? Trodde det var übersunt jeg. Gådd.
Jeg spiser masse salat, hver dag.
Hva skal jeg spise til lunsj da da??

Belseblubb sa for siden:

Da jeg gikk på ketolyse for en stund siden, spiste jeg antakelig for mye salat jeg også. Etter at jeg denne gangen kjører litt mer Skaldemann har jeg kuttet ned på grønnsakene, og tror dette har gitt effekt. Men nå virker det som om ting har stoppet helt opp igjen, så nå er det kanskje på tide å innføre litt mer grønt, og prøve å kutte ut kaffe, fløte og natreen, for å se om det kan hjelpe. Frustrerende å føle seg så flink, men ikke få resultatene.

Sannasol sa for siden:

Hva er Skaldemann? domm;)

Xenia sa for siden:

Jeg har samme erfaring med salat som dere... Det binder vann som bare det i kroppen min... Så jeg ender nok mer over i Skaldeman`s jeg også... ;)
Jeg erfarer også at jeg må begrense vann/ væske inntaket mitt en del... :rolleyes:

Xenia sa for siden:

Da spiser man vel ikke noe særlig karbohydrater i det hele tatt... Kun kjøtt og fett... Står en del på forumet her...

Gladys sa for siden:

Bare for å oppklare evnt missforståelser....

Den uka jeg ikke gikk ned levde jeg av ulike salater..kylling salat, biff salat, salat med bacon...ja alt man kan putte salat oppi.... og følte meg veldig flink... Det som har fungert er derimot å kutte ned på salaten...men jeg dropper på ingen måte grønnsakene....

Nå går det mer på biffstrimler med paprika,tomat,blomkål, brokoli, champignon, løk, og sånn grønn agurk som ikke er agurk :-) husker ikke hva det heter nå.....putter masse sånnt oppi gryta med kjøttet. litt creme frech el. og masse krydder..og voila....sunn og utrolig god mat med akkurat passe mengde fett....uten å stoppe vektnedgangen.... dette funker for med vaffal.... Nå er dette et forslag til middag. Varierer selvsagt allt dag for dag med egg på morgenen, men store salater har jeg trappet ned på... :D

Torkil sa for siden:

Hei
Fint med oppklaring. Det skal spises veldig mye salat før det vil få innvirkning på ketosen og vekttapet.
Spiser man som anbefalt i boken med forslagene til frokost, lunsj og middag, har man størst mulighet for et jevnt vekttap.

Frokost; Vanskelig, :o ,egg og noe
Lunsj: en blandet salat med protein (kjøtt,fisk,ost) og fett( fet dressing eller olje+sitronsaft)
Middag: fett kjøtt eller fet fisk og varierte grønnsaker, gjerne med en saus fra boken.

Da trenger de fleste ikke bekymre seg om hverken KH, fett eller protein.

Lykke til

Torkil:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.