Sitter og leser om lavt stoffskifte:eek: Har testet dette flere ganger hos legen, men alt er mot normalt sier de. Jeg har ALLE symptomer på lavt stoffskifte. Trøtt, sover dårlig, tørre slimhinner, munn, fryser hver kveld, siter under teppe i 26 grader, andre fam. medlemmer svetter. Fryser en hele tiden om en har lavt stoffskiftet? Jeg fryser hver kveld og natta, ja da fryser jeg eller svetter uten å være varm:rolleyes: Kan ikke være normalt å fryzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzze så masse som jeg gjør, eller er det normalt?
Jeg hadde det slik i fjor, og fikk også konstatert normalt stoffskifte.
Har hørt at det er mange variasjoner innenfor stoffskifte, at det ikke nødvendigvis er normalt selv om prøvene viser det... men dette kan jeg for lite om - håper noen andre kan svare deg!
Jeg tok endel blodprøver, og det viste seg at jeg manglet magnesium og b12! Hjalp veldig å begynne med ganske store doser av disse. Fryser litt enda, men ikke i nærheten så mye!
Jeg har fått jernsprøyte + at jeg tar masse magnesium, hjelper ikke. Hver kveld begynner jeg å fryse fra margen og ut liksom. Huden blir iskalde og jeg hutrer skikkelig. Får nok spørre legen mer om dette:o
Du bør spørre legen din om å få utskrift av prøvene, for det er nemlig slik at det er bred uenighet om hvor øvre grense går for stoffskiftesykdommer.
Kortvarianten er slik at TSH bør ikke overstige 4, og alt over 3 bør følges opp med nye blodprøver. Du finner masse informasjon på Sonja's Stoffskifteforum hvor alle er norsktalende og veldig behjelpelig.
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.