< Tilbake til oversikten

Usikker ang. fettmengde?

Fredrikke07 sa for siden:

Kan man spise nesten ubegrenset med fett når man er på ketolyse-kuren?:p
uansett, hva er mye fett eller lite fett?

Og hvorfor anbefales ikke kuren for de som bare skal ned f.eks. 5 kilo? Funker den ikke da?

nellie sa for siden:

en sånn fin regel som en smarting her har kommet på (som jeg ikke husker nicket på) er at når du tror du har spist mye fett, så kan du spise enda litt til.

OI! Nam! Men jeg skal bare ned 5 kilo til, er dette noe for meg d?
Har lest boka til torkild, og ble egentlig litt forvirret for ang fettmengde..
er dette mye fett i løpet av en dag? god del smør, 8 skiver ost, 4 skiver pepperonipølse, 8 skiver bacon, 20 nøtter, 10 kyllingvinger, 3 sp. rømme, 1 sp. kryddersmør. (Selvfølgelig med rett tilbehør)

murmeluppa sa for siden:

Fett er med andre ord veldig viktig??? wow...det der var jo ganske mye da.... :s

For mye?
Hva mener andre her?

murmeluppa sa for siden:

nei....jeg har ikke inntrykk at det er FOR mye.....bare mer enn jeg tror jeg klarer HVER dag...men vi får prøve, fettet er visst veldig viktig....såpass har jeg fått med meg....

Gerd sa for siden:

Jeg har en liten tommelfinger-regel ( som har funka for meg :)):

Når jeg lager mat, følger oppskrifta og bruker det fettet som skal... Og slenger da i litt til. Bruker en del kaldpressa raps olje og olivenolje.
I sauser og supper og gryter kan man godt tilsette ekstra fett/oljer før man ev. bruker stavmixer, Da skjules fettet ;)

For det er viktig for fettforbrenningen å få i seg nok fett og grønnsaker. Da fungerer og forbrenner kroppen optimalt :)

murmeluppa sa for siden:

Jeg har fått "dilla" på omelett i diverse varianter, steker i godt smør, har i paprika, løk og brokkoli, og enten laks, skinke, reker eller lignende, og ost... til lusj og frokost, og avogtil kvelds...
Middag blir gjerne kylling, biff, laks osv, med salat, brokkoli, sopp ol., jeg er ikke så glad i sauser, så middagen blir ofte uten saus....får jeg i meg for lite?

Torkil sa for siden:

Hei
Er man i tvil kan man følge oppskriftene i boken, da fungerer det for de fleste. Det er ikke meningen at man skal regne så mye på hverken KH,fett og protein, de fleste tar det på "gefühl"
Man kan spise veldig fett uten problemer, men man kan ikke spise ubegrenset med mat, man må utnytte den manglende sult å spise seg mett men ikke stappmett.
Og fett metter jo veldig.
Vennlig Hilsen
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.