< Tilbake til oversikten

Kos, liksom ...

gullahar sa for siden:

Ah, hadde en forferdelig opplevelse i går. I løpet av de 2 mnd jeg har vært på ketolysekuren, så har jeg ikke hatt noe som helst søthunger. Og jeg har heller ikke brukt noe form for kunstig søtning.

Så kom dagen i går da. Tenkte jeg skulle slå til med en skikkelig dessert for en gangs skyld, kose meg skikkelig. Handla Splenda, bakekakao og fløte på butikken. Mmm, dette skulle bli kos. Krem med sjokolade!

Etter ei lita skål kom kvalmen veltende, og jeg måtte tilbringe resten av dagen på sofaen i elendig form.

Er det Splendaen jeg reagerer på? Frister i hvert fall ikke med noe søtt etter dette.

Lindabtn sa for siden:

Det er nok splendaen ja og at du spiser krem i tillegg gjør nok ikke saken bedre :p
Jeg blir ikke dårlig av splenda, men det er mange som reagerer dårlig når de spiser søtstoff.

:klem:

Fredrikke07 sa for siden:

Jeg blir akkurat som du beskrev, av å spise veldig små mengder med splenda!

Smula sa for siden:

Ganske sikkert, ja.
Jeg blir også kvalm av for mye Splenda, har jeg funnet ut.

gullahar sa for siden:

OK. Da er det i hvert fall ikke noe å lure på. Fra nå av er det slutt på ALT som heter søtsaker. Men jeg gleder meg til å spise frukt igjen...

Photobscura sa for siden:

Jeg har blitt så sukkeravvendt, at jeg synes en skål med piska kram blanda i masse blåbær (kjøper frosset i butikken) er søtt nok :)
Ikke at jeg spiser det så ofte, men det har hendt, og så pleier den søte svigermora mi å lage det, og er dødsimponert over at jeg klarer å spise det uten sukker :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.