< Tilbake til oversikten

Sulten hele tiden

lill sa for siden:

Jeg begynte på ketolyse for en uke siden, og kom i ketose ganske raskt. Jeg går ned i vekt, men jeg er sulten hele tiden! Er det noen som ikke får den gode metthetsfølelsen boka beskriver, eller kan den fremdeles komme? Alternativt: Er det noe jeg gjør galt?

Jeg har bra utslag på ketostixene hver dag.

Iset sa for siden:

Spiser du nok da? Du skal spise deg mett og spise når du er sulten. Mettheten kommer, men den kommer ikke like raskt hos alle. Spis når du er sulten, ikke tenk på mengder i begynnelsen, det vil regulere seg etterhvert. :)

mofe sa for siden:

hva med å poste en typisk dag for oss? :)

lill sa for siden:

Oi, så kjappe dere var til å svare! :D Imponert !

Det varierer hva jeg spiser fra dag til dag, men i dag:

Frokost: Egg og bacon
Mellommåltid: Hasselnøtter
Lunsj: Egenkomponert rett med kjøttdeig, løk, tomat, squash, sopp, stekt i smør og fløte.
Mellommåltid: To ketolysepølser (wiener)
Middag: Kokt torsk med hauger av brokkoli og masse smør

Drikker vann, kaffe og bittelitt lettbrus. Til kvelds spiser jeg gjerne noe ost, soyabrød med makrellfilet og majones e.l.

luringen sa for siden:

JA...jeg HADDE NÅ BLITT METT AV DETTE, MEN SOM DE SIER, KANSKJE DET KOMMER ETTERHVERT? lITT mct OLJE TIL MATEN DA??...oj store boktaver...hehe. Sorry:)

lill sa for siden:

:lol:

Ja, jeg spiser minst to teskjeer med cocosa hver dag + to spiseskjeer udos choise. Er det litt lite? Noen ganger tar jeg vanlig tran i tillegg (elsker tran!), men kan vel kanskje få litt mye omega 3???

Jeg er utrolig varm og svetter mye, og føler meg i toppform - kan det være at forbrenningen har økt og at jeg derfor blir mer sulten? Eller kan det være proteiner jeg mangler? nybegynner

Megvel sa for siden:

Tar du kromtablettene?

lill sa for siden:

Ja, jeg tar ketolysetablettene (alle utenom magnesium). Så: Krom, selen, sink, kalium.

Leste i en annen tråd at dersom man ikke var i ketose ville man likevel gå ned i vekt, men da være konstant sulten. Men hvis jeg ikke var i ketose ville jeg vel ikke fått utslag på stixen min?

Madamim sa for siden:

Hva med å prøve en salat til lunsj? Ser du spiser grønnsaker, men du kan spise mer salat enn tomat og løk f.eks når en teller karber :) Det fyller jo opp, så kan du ha stekt kjøttdeig som protein til?

gullahar sa for siden:

Er det en spesiell grunn til at du ikke tar magnesium-tablettene? De ville i jeg i hvert fall tatt. Magnesium er kjempeviktig for kroppen, og jeg tipper du etterhvert vil få noen solide leggkramper om du ikke får i deg nok. Og det er ikke noe særlig godt.

energibunten sa for siden:

Nei, du kan ikke få nok omega 3 :-) Du vil ha nesten like mye omega3 som omega6, så ta en god klunk tran og spis fisk og makrell så det spruter. D-vitamin i tran er av en naturlig form som kroppen tåler meget godt. Det er den tilsatte vit D i feks melk (D3) som er 500 ganger vanskeligere for kroppen å tilnyttegjøre seg.

lill sa for siden:

Ingen spesiell grunn til jeg ikke tar magnesiumtablettene, bare at jeg ikke har fått kjøpt dem enda. Skal gjøre det, husker leggkramper fra da jeg var gravid og det var IKKE godt.

Kjekt å vite ang tran! Det er jo så godt :)

Salat skal jeg prøve å fylle med ja. Takk for tips!

Men... er det andre som er sultne på ketolyse? Jeg våkner om morgenen og klarer nesten ikke å vente til frokost ;)

mofe sa for siden:

Jeg tror cluet for deg er fett - så mye du klarer! :ja:

Pearl sa for siden:

Jeg tror også at du må få i deg mye fett. Det blir du mettere av enn protein.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.