< Tilbake til oversikten

Må jeg spise mye fett til en lavkarbo diett for å gå ned?

Pastajunkie sa for siden:

:confused: Jeg har da iherdig brukt lettrømme,lettost,lettis, ikke drukket melk. IKKE brukt fløte i maten og ikke noe saus.. og vekta raser ikke akkuart nedover..

Må jeg bruke mye fett for å gå ned, og i så fall kan noen forklare meg hvorfor? :confused:

Elanessë sa for siden:

Skaff deg boken innenfor filosofien du følger, så kommer du absolutt til å skjønne mer :) Kunnskap er nøkkelen til alt ;)

Kula sa for siden:

Det skal du sannsynligvis være glad for. I en annen tråd har du oppgitt høyde og vekt som tilsier at du har en BMI på 22,8.

Man skal på ingen måte se seg blind på BMI-verdier, men du ligger med svært god margin under grenseverdien for overvekt.

ja nei jo jeg skal vel ta det som et kompliment det du skriver, det er bare det at jeg har altfor mye plassert akkurat rundt midje og hofter.. :( har en skikeklige pølse/bilring etter svangerskapet og nå som snulla er 17mnd syns jeg det er på tide at denne pølsa blir borte.! :)

Men spørs om jeg må innføre mer fett da? Jeg følger South Beach dietten og har boka , men kan da ikke se at det står noe om fett der? annet enn at det er fy.. kanskje jeg ikke har lest godt nok?

Hmm.. leser litt rundt omkring her og vurderer nesten å skifte til ketolyse kuren, men jeg oppfyller vel egentlig ikke kravene. Jeg vil gå ned 8kg (altså 7kg til ) og det er vel for lite da? hva er hovedforskjellene på ketolyse kuren og South Beach egentlig?

martefie sa for siden:

South Beach boka er litt ambivalent til fett per se. Tanken den holder seg til er at mettet fett (tommelfingeregel: mettet fett komemr fra fjøset og fra dyr på 4 ben) ikke er så bra for deg, og skal unngås. Magre melkeprodukter anbefales fordi fettet ikke er erstattet med potetmel og annen drit. Umettet fett kan du spise mer av. (Tommelfingeregelen der er at det kommer fra planteriket og fra fjærfe (på 2 bein))

Ellers kan jeg opplyse at jeg har gått med 6 kg på slavisk South Beach fase 1 og starten på fase 2. Det tok meg en måned eller noe, og vekta holdt seg der frem til baby var på vei, 3 mnd senere.

Nå er jeg her igjen, men først og fremst av helse- og ikke vektmessige årsaker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.