< Tilbake til oversikten

Überdigg kyllingform!

Photobscura sa for siden:

Kyllingform (inspirert av litt av hvert, men så og si egenkomponert forsåvidt)

Dette lagde jeg til meg og ei venninne i går, hun spiste til hun nesten sprakk og krevde oppskriften!! SINNSYKT GODT!

-To store kyllingfileter
-En neve champignon
-En halv søt paprika/rød paprika
-En liten gul løk
-Smør

Saus:
-En boks kremfløte
-En pakke philadelfia original

Krydder:
-Salt og pepper
-Timian (viktig at det er timian! The magic chicken seasoning :D)
-Chillipulver, ca en kvart ts (eventuelt hakka fersk chilli, da ca en halv)

Sett stekeovnen på ca 180 gr
Hakk opp og stek champignon, løk og paprika i smør sammen med chillipulveret (ev. fersk chilli), og sleng det i en form.
Krydre kyllingfiletene med salt, pepper og timian på begge sider, og stek i smør på meduim varme til de er gjennomstekte, og legg dem i formen.
Kok opp kremfløten og bland i philadelfiaosten (kjekt om den er romtemperert), og rør den inn og la den koke på lav varme til den begynner å tykne. Smak til med salt og pepper.
Hell over forma, putt i stekeovnen, og la stå i ca 20-30 minutter. (Når fettet så vidt begynner å piple opp, så er det ferdig).

Nyyyyt! Rødvin til dette gjør det til et komplett supermåltid!
Beste jeg har smakt på leeenge :sikle:

Gerd sa for siden:

:sikle:

fridr sa for siden:

Denne var überdigg, ja! Gubben var strålende fornøyd :D Jeg, og ;)

Sisteinnsats sa for siden:

Høres bra ut! :)

Bokssjampignong du bruker? Eller ferske? Sikkert et fett da, men jeg spør uansett, jeg..:p

Iset sa for siden:

Bokssjampinjong smaker jo hoppetau. Jeg bruker bare ferske, samme hva jeg lager.
Denne skal prøves i neste uke!

Sisteinnsats sa for siden:

Jeg elsker bokssjampinjong, jeg!

Iset sa for siden:

Jeg likte dem godt før, da var jeg vant til dem. Det er som med margarin, jeg spiste det også helt til jeg oppdaget smør og nå kan jeg aldri gå tilbake. :lol:
Nei, folk må jo få spise det de vil, men boks-sopp er jo helt gummi i konsistensen, sopp på boks og fersk sopp er jo akkurat som to helt forskjellige matvarer.

Jeg husker ærlig talt ikke hva jeg brukte, det er jo en evighet siden jeg lagde tråden! Men dette er virkelig en av rettene jeg savner nå som jeg ikke tåler fløte og ost noe særlig :o.
Men bruk fersk sopp, ja. Hva jeg tenkte på den tiden vet jeg ikke, men nå synes jeg fersk sopp er best :).

Karolinee sa for siden:

Eg har en ting og sei, NAM :D
Dinna må prøvast, har nettopp ete den, og blir ikkje siste gong heller:)
Eg hadde i litt meir grønnsaker enn det du hadde då :)
og neste gong trur eg at eg må ha salat til :)

Sahara83 sa for siden:

Så bra, da har jeg middag til helga også.
Den hørtes jo kjempe god ut!! Gleder meg..:D

Ja, grønnsakene kan man i grunn mikse og trikse som man vil med, det er saus og krydder/urter som teller :D

Trulte67 sa for siden:

denne smakte helt fantastisk!!!!!!!!!!!
det var som kylling i fløtesaus med pasta - og vi savnet ikke pastaen en gang :p

Iset sa for siden:

Kjempegod, men ganske mild på smak? Jeg hadde i 1,5 rød, fersk chili og det ble litt sterkt i ganen, men det smakte fremdeles ganske lite, så jeg hadde i mye mer krydder og tilsatte i tilegg et par ss Tandoori Masala-krydder. Da kom det seg. Synes du ikke den var fryktelig mild, Photo? Kanskje det bare er jeg som har ødelagt smaksløkene mine eller noe, hehe. Men det var godt da, jeg spiste to ganger (hadde det til kvelds også), og skeiet ut med litt tagliatelle til siden det var lørdag.

Licota sa for siden:

Noen ganger syns jeg det er veldig godt med matretter som er milde på smak. Mamman min har laget noe lignende denne igjennom oppveksten, og den er jo fantastisk god! Også er det jo så greit da, om man ikke syns den smaker noe, at man kan spice den opp som man vil.

Iset sa for siden:

Ja sant det, alt trenger ikke å være sterkt. Men jeg syntes denne smakte like mildt som vanlig fløte, nesten, og da blir det for tamt. Men det ble godt med Tandoori-krydder oppi altså, anbefales! :sikle:

Ungene likte det også veldig godt. Jeg trodde 2-åringen skulle synes det ble for sterkt med all chilien men han spiste glupsk.

Om den er mild? Godt mulig, det er så lenge siden jeg spiste den at jeg i grunnen ikke husker ...

Iset sa for siden:

Hehe. Jeg kommer i hvert fall til å lage den mange ganger, for den var virkelig god, men jeg kommer alltid til å ha i Tandoori-krydderet, det var svinaktig godt. :nam:

Tone-G sa for siden:

Hvorfor gjennomsteker du kyllingfileene før du putter de 20 min i ovnen?
Blir den ikke tørr da?

Det hørtes helt nydelig ut da:sikle:

Iset sa for siden:

Jeg gjennomsteker de ikke, det er jo ikke vits og så kan de bli litt tørre ja. Jeg tinte dem nesten helt, og så slang jeg dem rå i formen. Ble helt gjennomstekt og saftige.

scartz sa for siden:

Hørtes skamdigg ut! Philadelphia er bare supert i matlaging!

Iset sa for siden:

Lurer på om det kunne vært godt å bruke en smakssatt Philadelphia heller? :hyper:
Den nye med grillet paprika er noe av det beste jeg har smakt! Og de har jo mange andre gode, bla. en med geitost, og den der med hvitløk. DET skal jeg prøve neste gang!

Det vet jeg ærlig talt ikke for det er så lenge siden jeg la ut oppskrifta, jeg var virkelig ingen gourmet da jeg la om til lavkarbo og kunne vel knapt noe mer avansert enn å koke pasta :p.
Men jeg tror ikke jeg ville ha gjort det nå, men de ble ikke tørre, nei. Sikkert på grunn av fløten og sånn.

Tone-G sa for siden:

Ja fløte gjør susen!
Skal prøve denne en dag ja! Tusen takk :klem:

scartz sa for siden:

Ooh, notert! Den skal jeg smake :)

NupiSnowJog sa for siden:

Ååååh, denne blir middag imorgon! mmmm

piajo sa for siden:

Supert med nye oppskrifter, denne skal prøves i morgen :)

NupiSnowJog sa for siden:

Eg laga han igår, og det var kjempegodt! Neste gong blir det meire grønnsaker og litt meire krydder.

Karolinee sa for siden:

Dinna må prøvat av alle :) Lagde den for 3. gong i dag, NAMNAM:D

Tasja sa for siden:

Dytter litt på denne jeg!
Jeg har laget denne formen flere ganger, sist til jenteklubben. Alle synes det var kjempegodt. Jeg putter også rå blomkål og brokkoli i formen før den går i ovnen, så er de ferdig når den kommer ut igjen :) Bruker forresten også Mascarpone-ost i stedet for Philladelfia.
Enjoy! ;)

TrillTrall sa for siden:

print

Nå er ikke vi så glade i sopp, men den kan jo like gjerne lages uten! Dere hadde vel salat til? Ser for meg at bare gryta ble litt stusselig...?

Tasja sa for siden:

Når det bare er meg og samboeren er bare formen mer enn nok. Har jo i så masse grønnsaker.
Når jeg skulle ha klubb hadde vi salat ved siden av og ris til de som ville ha det. Men det gikk ikke mye av det. Kan også lages med mindre saus enn det som står i oppskriften når det er til to personer. (Jeg er av en eller annen grunn opptatt av å gnite på fløten :o)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.