< Tilbake til oversikten

WoW! Ketose virker jo ...

Sandy sa for siden:

Dette bare må deles: Jeg har de siste årene av en eller annen grunn gått gradvis opp i vekt (ca.8-10 kg) :eek: Føler at jeg legger på meg bare jeg går sakte forbi kjøleskapet... Har alltid vært opptatt av å holde vekta, trene og spise sunt, samtidig som jeg alltid tenker på mat. Hmm: ingen god kombinasjon :confused:.

Har tenkt slanking og vært bevisst på hva jeg spiser store deler av spesielt det siste året, og ofret mye for å klare å gå ned de ekstra kiloene, uten de store resultatene. Jeg blir lissom aldri kvitt disse kiloene. Nå har jeg slitt med en kneskade i snart ett år, som har gjort at jeg ikke kan trene på samme måte som før, så kosthold blir desto viktigere! Jeg har tidligere hatt god effekt av lavkarbo, men da i kombinasjon med trening. Har forsøkt igjen siden midten av desember og opplevd å gå 2-3kg ned og opp siden da. Ikke veldig motiverende. Jeg fulgte ingen spesiell diett, men kuttet ut alt av brød, pasta, ris, poteter og snop. Altså alt som er godt!

Kom over ketolyse for et par uker og tenkte jeg måtte prøve. Er vel egentlig ikke helt i målgruppen, da det kun er 5-7 kg som må av, men måtte bare prøve siden jeg ikke har fått det helt til de siste 3 mnd. Har nå vært i ketose i 1 1/2 uke og er kjempeoverrasket! Siden jeg begynte, har jeg gått ned nesten 3 kg, og selvom det meste "bare" er vann, så motiverer det. Idag kom jeg endelig under 70 for føste gang på flere år, og det har jeg drømt om. Så nå må jeg jo bare fortsette til målet på 65 er nådd! Må innrømme at jeg er litt redd for å ødelegge noe i kroppen ved å være i ketose, spesielt siden jeg ikke er i kategorien "overvektig"... kan jeg ødelegge forbrenningen min med dette, eller min toleranse forkarbiser? Er det derfor metoden ikke anbefales for sånne som meg som bare vil ned siste rest???

Lurer nå på om jeg tåler karbohydrater dårligere enn andre? Det er jo utrolig å ha så god effekt bare ved å kutte ut karbisene til et minimum?? Er selvsagt redd for å gå opp alt igjen når jeg er ferdig på kuren og vil gjerne ha råd til videre kosthold for å holde vekten stabil. Tror nok jeg kan klare meg ganske bra uten brød, ris, poteter og pasta, men noe kommer det helt sikkert til å bli.... spørs bare hvordan kroppen kommer til å reagere på det?

Hmmm, dette ble et langt innlegg. Utrolig hvor forkusert man blir når man holder på med en sånn diett... tenker knapt nok på annet....:wacko:

Framboise sa for siden:

Hei!

Jeg har det på akkurat samme måte som deg! Er på min 2. dag av det som forhåpentligvis blir en lang periode med lav-lavkarbo, og 8-10 kilo ned i vekt. Håper noen av guruene her inne svarer her, for jeg lurer på akkurat det samme ;)

Hedda:) sa for siden:

Så bra. :D

Sandy sa for siden:

Ja, det er bra, sant? Vekta krabber sakte nedover og jeg er superfornøyd. Er overhodet ikke fysen, men er nok mer sulten enn det som beskrives her inne og denne ekstra energien lar også vente på seg... Men bør jeg være bekymret siden jeg egentlig ikke bør bruke ketolyse som metode da jeg ikke er mer enn 10 kilo overvektig? Alle er jo veldig klare på det her inne. Hvorfor skal egentlig ikke sånne som meg benytte seg av ketolyse? Jeg må innrømme at jeg er redd for å ødelegge noe med forbrenningen min når jeg går over til vanlig egendefinert lavkarbo.... Noen som kan hjelpe meg her?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.