< Tilbake til oversikten

Hjeeelp!

Marita sa for siden:

Ok, nå har jeg vært på ketolysekuren i nesten 1 uke og er superfornøyd med kuren i forhold til vekttap og sånn... MEN.. Jeg går på p-sprøyta (av andre grunner enn som prevensjon/slippe mens) og nå har jeg så til de grader fått mensen! :( :hjelp:
Er det noen andre her som tar p-sprøyta og som har erfaringer de kan tenke seg å dele med meg? Tror jeg blir gal av det her, har så djevelsk vondt i magen hele tiden, og selv om fargen er lyserød og fin så er det SUPEREKKELT for ei som ikke har hatt mensen på 4-5 år.. :nedfor: Vil neste sprøyte stoppe disse blødningene?

Livsglede sa for siden:

Flere med deg som har fått forstyrrelse i systemet sitt ja. Det finnes en tråd en eller annen plass her inne om det mener jeg. Selv Bruker jeg p-ring og de 2 siste mnd. har mensen kommet 1 uke fortidlig og 5 dager for tidligt men i veldig begrensa mengder. Det går nok over skal du se. Se på det som en utrensing:p

Marita sa for siden:

Jo, det kan være.. men hvor mye er det å rense ut, når man har gått på p-sprøyta så lenge? Det skjer jo ingen eggløsninger når du går på den.. :( Og jeg har jo hatt mensen i seks dager nå, og det bare blir mer og mer for hver dag... ååååhhh, til slutt må jeg vel bruke pampers elno klagelitt :p

Livsglede sa for siden:

Ojsann..............:mad: det var da fælt da. Det har jeg ingen erfaring med. Kanskje de mer erfarne ketolysefolka vet eller kanskje Doktor Torkil har svar:rolleyes:

Marita sa for siden:

Hihi, håper det... for jeg blir gæærn her..! :o

Tvillingmamma:) sa for siden:

vet ingenting om det du spør om, men må bare si: WOW!!:) Fire kilo ned på en liten uke, kjempeflink du har vært!:):)

Distrea sa for siden:

jeg har samme erfaring. etter åresvis uten mensen kom den luskende sammen med ketosen... og første gang hadde jeg faktisk mensen helt til neste sprøyte :eek: ... men så var det over igjen etter det.

har jeg ukesvis med pause fra katosen kommer blødningen tilbake, men jeg bare har noen dager ketosefri går det bra :)

Marita sa for siden:

Tuuusen takk!! :) Er digg å endelig få et mål på at man gjør ting riktig og slikt.. Vært ganske usikker denne uka, gitt :o

Tusen takk for svar, spesielt siden du også går på p-sprøyta! Høres ut som en fin deal om den forsvinner ved neste sprøyte... tok forrige rundt 15. februar så er ikke sååå lenge til neste :D Kan jo evt fremskynde den litt, om det blir plagsomt - og håpe jeg er som deg, og mensen forsvinner igjen! :o
Men forsvinner virkninga av sprøyta mens man har mensen, da?

Distrea sa for siden:

vil ikke tro det, nå testa jeg ikke... så jeg kunne uansett ikke bli gravid :p

jeg har gått over til hormonspiral, samme virkning, men får mye mindre dose, da hormonene konsntrerer seg kun der den skal isteden for hele kroppen.:)

Marita sa for siden:

Hm ok.. det sku jeg egentlig likt å visst, for jeg er ganske avhengig av at sprøyta funker som den skal... Hvis ikke, må jeg få satt en ny ganske fort! :(

Distrea sa for siden:

jeg er ganske sikker på at den virker, det skal jo en del til å bli gravid med den type prevansjon, tar en stund før man er vanlig fruktbar igjen etter man slutter også.... som oftest hvertfall :D

Marita sa for siden:

Jeg tar det ikke bare som prevansjon.. den biten er grei nok.. :) Men jeg tar den av andre årsaker også :)

Distrea sa for siden:

er det ennflere grunner... graviditet og mestrasjon, det var det jeg visste om :o

og jeg er kun "redd" for menstruasjonen :p

Marita sa for siden:

Mja, man kan ta den for å forsikre seg mot flere ting.. vil ikke ta det i public forum, asså.. :o Er mest redd for den tingen, at det er prevansjon og at jeg mister mens er mest en bonus! :D

JenJen sa for siden:

Jeg går også på p-sprøyta, men har heldigvis ikke fått menstruasjon på ketolyse. Du kan jo prøve å få satt den litt tidligere? Jeg skal prøve ut det nå, men det er fordi hormonene begynner å tulle med meg noen uker før neste sprøyte egentlig skal settes :rolleyes:

Marita sa for siden:

HÆ! Har du ikke? Fy søren, det er juks! :p Hvor lenge før skal du sette den da?

JenJen sa for siden:

Jeg har nok vært ekstremt heldig :D Tenkte jeg skulle prøve 2-3 uker før, det er da systemet begynner å tulle med meg :o
Nå har jeg gått på p-sprøyte i mer eller mindre 8 år da, så det kan jo være derfor den ikke setter i gang :rolleyes: Men jeg klager ikke :D

Marita sa for siden:

Hmmmmf... Jeg har jo gått på den i 4-5 år! Teller ikke det?! :p Jaja... blir vel med at jeg tar denne sprøyta tidlig selv, for jeg kan ikke gå i usikkerhet om hvorvidt sprøyta virker eller ei.. den MÅ virke. Basta. Men hvis blødningene stopper opp, har vel sprøyta seiret over utrensning og nullstilling av hormonbalanse og sånn? :) Kan jo håpe på det og..

JenJen sa for siden:

Hihi, jo det burde jo ha litt å si :p
Sprøyta slutter nok ikke å virke selv om du har mens, hormonene er jo fortsatt i kroppen din :) Men for å få en slutt på "styret" så kan det jo være greit å prøve. Kanskje lurt å spørre legen om det er greit å gjøre det sånn, bare for å være på den sikre siden :ja:
Jeg vet altfor lite om det med hormonbalansen, så det må nok noen andre svare på :p Men jeg mener å ha lest at det jevner seg ut etter en stund og kroppen går tilbake til normalen. Kroppen er bare litt forvirret nå i begynnelsen, og da reagerer den på den eneste måten den kan tror jeg.

Budeia sa for siden:

Jepp, sånn er det med meg og. La et innlegg inn her for en stund siden ang det.
Og jeg bruker i aller høyeste grad ringen som prevensjon, så jeg håper at det ikke betyr at den ikke virker som den skal..:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.