Ok, nå har jeg vært på ketolysekuren i nesten 1 uke og er superfornøyd med kuren i forhold til vekttap og sånn... MEN.. Jeg går på p-sprøyta (av andre grunner enn som prevensjon/slippe mens) og nå har jeg så til de grader fått mensen! :( :hjelp:
Er det noen andre her som tar p-sprøyta og som har erfaringer de kan tenke seg å dele med meg? Tror jeg blir gal av det her, har så djevelsk vondt i magen hele tiden, og selv om fargen er lyserød og fin så er det SUPEREKKELT for ei som ikke har hatt mensen på 4-5 år.. :nedfor: Vil neste sprøyte stoppe disse blødningene?
Flere med deg som har fått forstyrrelse i systemet sitt ja. Det finnes en tråd en eller annen plass her inne om det mener jeg. Selv Bruker jeg p-ring og de 2 siste mnd. har mensen kommet 1 uke fortidlig og 5 dager for tidligt men i veldig begrensa mengder. Det går nok over skal du se. Se på det som en utrensing:p
Jo, det kan være.. men hvor mye er det å rense ut, når man har gått på p-sprøyta så lenge? Det skjer jo ingen eggløsninger når du går på den.. :( Og jeg har jo hatt mensen i seks dager nå, og det bare blir mer og mer for hver dag... ååååhhh, til slutt må jeg vel bruke pampers elno klagelitt :p
Ojsann..............:mad: det var da fælt da. Det har jeg ingen erfaring med. Kanskje de mer erfarne ketolysefolka vet eller kanskje Doktor Torkil har svar:rolleyes:
jeg har samme erfaring. etter åresvis uten mensen kom den luskende sammen med ketosen... og første gang hadde jeg faktisk mensen helt til neste sprøyte :eek: ... men så var det over igjen etter det.
har jeg ukesvis med pause fra katosen kommer blødningen tilbake, men jeg bare har noen dager ketosefri går det bra :)
Tuuusen takk!! :) Er digg å endelig få et mål på at man gjør ting riktig og slikt.. Vært ganske usikker denne uka, gitt :o
Tusen takk for svar, spesielt siden du også går på p-sprøyta! Høres ut som en fin deal om den forsvinner ved neste sprøyte... tok forrige rundt 15. februar så er ikke sååå lenge til neste :D Kan jo evt fremskynde den litt, om det blir plagsomt - og håpe jeg er som deg, og mensen forsvinner igjen! :o
Men forsvinner virkninga av sprøyta mens man har mensen, da?
Hm ok.. det sku jeg egentlig likt å visst, for jeg er ganske avhengig av at sprøyta funker som den skal... Hvis ikke, må jeg få satt en ny ganske fort! :(
jeg er ganske sikker på at den virker, det skal jo en del til å bli gravid med den type prevansjon, tar en stund før man er vanlig fruktbar igjen etter man slutter også.... som oftest hvertfall :D
Mja, man kan ta den for å forsikre seg mot flere ting.. vil ikke ta det i public forum, asså.. :o Er mest redd for den tingen, at det er prevansjon og at jeg mister mens er mest en bonus! :D
Jeg går også på p-sprøyta, men har heldigvis ikke fått menstruasjon på ketolyse. Du kan jo prøve å få satt den litt tidligere? Jeg skal prøve ut det nå, men det er fordi hormonene begynner å tulle med meg noen uker før neste sprøyte egentlig skal settes :rolleyes:
Jeg har nok vært ekstremt heldig :D Tenkte jeg skulle prøve 2-3 uker før, det er da systemet begynner å tulle med meg :o
Nå har jeg gått på p-sprøyte i mer eller mindre 8 år da, så det kan jo være derfor den ikke setter i gang :rolleyes: Men jeg klager ikke :D
Hmmmmf... Jeg har jo gått på den i 4-5 år! Teller ikke det?! :p Jaja... blir vel med at jeg tar denne sprøyta tidlig selv, for jeg kan ikke gå i usikkerhet om hvorvidt sprøyta virker eller ei.. den MÅ virke. Basta. Men hvis blødningene stopper opp, har vel sprøyta seiret over utrensning og nullstilling av hormonbalanse og sånn? :) Kan jo håpe på det og..
Hihi, jo det burde jo ha litt å si :p
Sprøyta slutter nok ikke å virke selv om du har mens, hormonene er jo fortsatt i kroppen din :) Men for å få en slutt på "styret" så kan det jo være greit å prøve. Kanskje lurt å spørre legen om det er greit å gjøre det sånn, bare for å være på den sikre siden :ja:
Jeg vet altfor lite om det med hormonbalansen, så det må nok noen andre svare på :p Men jeg mener å ha lest at det jevner seg ut etter en stund og kroppen går tilbake til normalen. Kroppen er bare litt forvirret nå i begynnelsen, og da reagerer den på den eneste måten den kan tror jeg.
Jepp, sånn er det med meg og. La et innlegg inn her for en stund siden ang det.
Og jeg bruker i aller høyeste grad ringen som prevensjon, så jeg håper at det ikke betyr at den ikke virker som den skal..:eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.