< Tilbake til oversikten

Lage egen salsasaus?

Marita sa for siden:

Har titta rundt på disse salsaglassene til taco etc, og synes egentlig det er mye karber i dem.. :(
Noen som har en oppskrift på hvordan man kan lage sin egen salsasaus, som kanskje har mindre karbs? :o Isåfall blir jeg kjempeglad for en oppskrift!

Robyn sa for siden:

Vil også tipse om at First Price sitt glass med tacosaus er det jeg har funnet med minst karber. Tror det var 3,ettellerannet pr. 100g som jeg syns er helt akseptabelt.

Marita sa for siden:

Oj, tusen takk :D

beths sa for siden:

Hvilke butikker er det som har first price nå igjen?.... tenke tenke...

Marita sa for siden:

Øøøø... Kiwi, tror jeg? Eller er det bunnpris? Hm... Eller er det begge.. hum, godt spørsmål :p

blåbær sa for siden:

Begge! Tror alle butikkene i norgesgruppen har first price, hvertfall. Jeg har i alle fall sett det på Kiwi, Bunnpris, Ultra og Meny. Sikkert flere som har også.

Tone-G sa for siden:

Nå har ikke jeg regnet karber i denne oppskriften, men det kan vel ikke være så mye?

SaLsA
1 boks hakka tomater
1 løk
1 halv grønn paprika
1 halv rød paprika
saften av en halv lime

1/2 - 1 grønn eller rød chili etter ønske - jeg bruker å smake til (husk at den blir sterkere når den har stått litt)
Alt skal finhakkes (bruk gjerne en stavmikser)

Denne oppskriften er bare så god! nam nam

Photobscura sa for siden:

Regna ut at denne salsaen inneholder ca 4 gr pr 100 :)

Tone-G sa for siden:

Ja, det er vel ikke så mye det? :)
100 g salsa er jo mye salsa..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.