:eek: hvordan i himmelens navn kunne jeg vite at dekstrose var det samme som druesukker:eek: Jeg som trodde at jeg hadde funnet tacokrydder uten sukker:eek: nå er det på leit igjen. Føler meg jo som rene "Nancy Drew" i matbutikkene ettervert, saumfarer alt:p
Hehe det skal ikke være lett nei. Men du kan lage ditt eget tacokrydder, som smaker mye bedre enn Hindu sitt (som forøvrig smaker hoppetau og ingenting som har med taco å gjøre iallfall). Det finnes oppskrift her, bare søk på tacokrydder. Si fra om du ikke finner den så skal jeg finne den for deg. Smaker helt som ekte tacokrydder og er fullstendig sukkerfritt. :)
Jeg søkte på tacokrydder og så husket jeg at jeg hadde sett den under Tacogryte:D men kopierte den til deg
Hmm... hvorfor ikke lage eget tacokrydder?
Et eksempel:
1-4ss chilipulver (alt etter hvor sterkt man vil ha det)
6 ts løkpulver
4 ts malt cumin (kjøp i innvandrerbutikk. jeg syns disse har best smak :))
4 ts hvitløkspulver
4 ts paprikapulver
4 ts malt oregano (pulver!!)
bittelitt eller ikkeno splenda
Jeg skal ikke spørre hvordan du vet hva hoppetau smaker. :D
Det er masse som går fint å blande sammen til et eget tacokrydder. Jeg for min del synes det er godt å blande Hindu sitt tacokrydder med black boy sitt kebabkrydder. :)
En av de få tingene, (den eneste når jeg tenker etter!) jeg husker fra kjemitimene er at ting som slutter på -ose stort sett er sukkersorter... glukose, fruktose, og så videre...
Tror vi hadde trengt et kurs i å lese varedeklarasjoner noen hver!
Men godt du fant ut av det da!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.