< Tilbake til oversikten

Atkins i farta?

elika sa for siden:

Atkins er min type mat. Har nå vært på atkins i to uker og er veldig fornøyd. Det eneste jeg synes er vanskelig er å finne noe som man kan spise i farta. Har en hektisk hverdag med jobb, oppfølging av fritidsaktiviteter, barna som skal hit og dit osv. Er det noen som har noen lure tips når man f.eks ikke har tilgang på en Atkinsbar.

Hittil har jeg tydd til følgende "håndmat":

• Cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy
  • Kotletter/kylling etc fra varmmatdisken i butikken.
  • Ridderost og hamburgerrygg (ganske god kombinasjon faktisk), eller diverse pålegg.
  • Peppermakrell rett fra boksen..hm..
  • Baconcrisp

Ikke så spennende greier med andre ord. Er det noen som har noen gode tips????

På et tilbakelagt stadium kunne jeg alltids berge meg med en snickers i slike situasjoner :eek: Men ikke nå.

På forhånd takk :D

Summer sa for siden:

Jeg ser du spiser ost, så da er du gjerne ikke i helt første fase mer(?), og paranøtter kan være et godt alternativ. De er veldig mektige og gode. Ellers, så er det jo lurt å ha kokte egg eller kald omelett liggende i kjøleskapet til å spise i farta. :)

elika sa for siden:

Du har rett i at man ikke skal spise cottagecheese i den første fasen, men jeg har gjort det litt likevel, og det har gått bra.. Er ellers veldig nøye med karbohydratene.. Har ikke spist nøtter, men det er jo veldig godt og lett å ha tilgjengelig.

Takk for tipset :)

Iset sa for siden:

Kylling! Jeg steker alltid opp ekstra kylling når jeg først er igang, og så ligger det godt innpakket i kjøleskapet, lett tilgjengelig. Små Babybel-oster er også gode. Og ferdigkjøpt grillkylling fra ferskvaredisk. Ellers finnes det mange gode oppskrifter på rask mat her inne, feks. Mariannes pølse- og ostemuffins (tror du finner dem ved å søke på ostemuffins, evt. kalkunpølse) som er små omeletter i muffinsformer. Innholdet kan varieres i det uendelige. :)

luringen sa for siden:

varmmatdiskene har både karbonader og omletter ehr...greit å ta med seg i fata. Lag deg ost&pølsemuffins, eller nuttycheesemuffins å ha liggende?

elika sa for siden:

Takker for tipsene :-) Har skrevet ned mange oppskrifter fra forumet, men har ikke prøvd meg ordentlig enda..

Nå er det helg, og jeg er klar for å prøve meg på nye retter :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.