Ønsker å få vite hvilket brød som er best. Klart at dette er smak og behag, men har lyst å lage ett brød som ligner mest mulig på et vanlig grovt brød..
Har gått på ketolysekuren i 3 mndr nå og ennå ikke laget et eneste brød. Derfor begynner jeg å bli litt sulten på det. Det har etterhvert begynt å gå ut over min datter sine fiberrik med solsikke! (NAM!!)
Men altså: et brød som til og med en som ikke går på ketoøyse kan like? Noen tips å komme med noen? :)
det brødet høres jo veldig godt ut da! Ikke så mye linfrø og greier... men vet du hvor mye carbo det er i hele brødet? og blir det fast og fint, eller er det sånn som detter lett fra hverandre? :)
Jeg baker brødet som står på Bakemiks-boksen og er råfornøyd med det. Det henger godt sammen - og blir like bra hver gang. Ganger oppskrifta med 3 og det blir 3 brød. Bakemiks får man kjøpt på [url]www.ketolyse.no[/url] - og selv om det blir "dyre" brød, så synes jeg smaken er viktigst. Min mann elsker det brødet. Vi baker ellers Ingers Rugbrød, men det var før vi startet kuren - og han synes Bakemiks-brødet er like godt som det. MEN vi liker grove brød da. Hver skive blir mellom 1 og 2 karber avhenging av hvor tykt man skjærer skivene. Det er bl.a valnøtter i brødet. Soyaprotein kan også brukes, men bakemiks er nesten uten bismak...
Okei :) takker! Har bakemixen her jeg.. ;) bare litt skeptisk til å sette i gang før jeg har forhørt meg litt rundt. Hvis jeg misslykkes første gangen kommer jeg nok ikke til å gidde å prøve igjen skjønner du. Men takk for tips! Inger rugbrød er jo godt.
Jeg er veldig glad i mitt eget brød jeg da:
Verdens beste ketolyseBRØD...
1 boks cottage cheese
6 egg
50-100 gr kruskakli
1 stor ts bakepulver
1 ts salt
100 gr soyaprotein
100 gr linfrø
80 gr solsikkefrø (kan sløyfes)
150 gr sesamfrø
1-2 dl vann
En god slump MCT - olje
Mos cc og egg i en hurtigmixer. Bland deretter alt i en kjøkkenmaskin.
Legg bakepapir i bunnen av formen. Smør kantene og strø på frø, så de fester seg i brødet under steking. Hell i deigen og strø frø på toppen.....
Joda, har sett litt på de, men så lurte jeg på hvilket som var best, og hvorfor... og om noen hadde lage sine egne gode oppskrifter ;)
Men tusen takk likevel!! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.