< Tilbake til oversikten

Brød

Princez sa for siden:

Hei allesammen! :)

Ønsker å få vite hvilket brød som er best. Klart at dette er smak og behag, men har lyst å lage ett brød som ligner mest mulig på et vanlig grovt brød..

Har gått på ketolysekuren i 3 mndr nå og ennå ikke laget et eneste brød. Derfor begynner jeg å bli litt sulten på det. Det har etterhvert begynt å gå ut over min datter sine fiberrik med solsikke! (NAM!!)

Men altså: et brød som til og med en som ikke går på ketoøyse kan like? Noen tips å komme med noen? :)

Distrea sa for siden:

Jeg har ikke prøvd mange av brødoppskriftene,
men har testet både med og uten soyaprotein.
Hatt med på jobb og testet på kolegaer ;)

forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=329766&postcount=2

dette falt godt i smak og et par av de bruker det til vanlig.
Fint for magen også sier de :)

Jeg liker det også veldig godt, men jeg har funnet ut at jeg ikke er så kresen etter noen år på lavkarbokost :D

Penny Lane sa for siden:

det brødet høres jo veldig godt ut da! Ikke så mye linfrø og greier... men vet du hvor mye carbo det er i hele brødet? og blir det fast og fint, eller er det sånn som detter lett fra hverandre? :)

Distrea sa for siden:

detter litt fra hverandre, men ikke sånn at det ramler helt fra hverandre, helt fint å ha i handa med masse pålegg på ;)

mener det er ca 30 karber i hele brødet.

Princez sa for siden:

takk Distrea :) Skal prøve å lage dette brødet jeg:D

Tar gjerne imot flere forslag! Om noen har oppskrift på brød uten melkeprodukter i, blir x-svogeren min kjempeglad også!

Tvillingmamma:) sa for siden:

helt enig med Bayone, Lollypopbrødet er digg!:)

Musa sa for siden:

Heia

Jeg baker brødet som står på Bakemiks-boksen og er råfornøyd med det. Det henger godt sammen - og blir like bra hver gang. Ganger oppskrifta med 3 og det blir 3 brød. Bakemiks får man kjøpt på [url]www.ketolyse.no[/url] - og selv om det blir "dyre" brød, så synes jeg smaken er viktigst. Min mann elsker det brødet. Vi baker ellers Ingers Rugbrød, men det var før vi startet kuren - og han synes Bakemiks-brødet er like godt som det. MEN vi liker grove brød da. Hver skive blir mellom 1 og 2 karber avhenging av hvor tykt man skjærer skivene. Det er bl.a valnøtter i brødet. Soyaprotein kan også brukes, men bakemiks er nesten uten bismak...

Musa

Princez sa for siden:

Okei :) takker! Har bakemixen her jeg.. ;) bare litt skeptisk til å sette i gang før jeg har forhørt meg litt rundt. Hvis jeg misslykkes første gangen kommer jeg nok ikke til å gidde å prøve igjen skjønner du. Men takk for tips! Inger rugbrød er jo godt.

Lindabtn sa for siden:

Jeg er veldig glad i mitt eget brød jeg da:
Verdens beste ketolyseBRØD...

1 boks cottage cheese
6 egg
50-100 gr kruskakli
1 stor ts bakepulver
1 ts salt
100 gr soyaprotein
100 gr linfrø
80 gr solsikkefrø (kan sløyfes)
150 gr sesamfrø
1-2 dl vann
En god slump MCT - olje

Mos cc og egg i en hurtigmixer. Bland deretter alt i en kjøkkenmaskin.
Legg bakepapir i bunnen av formen. Smør kantene og strø på frø, så de fester seg i brødet under steking. Hell i deigen og strø frø på toppen.....

1,5 time på 170 grader midt i ovnen.

:sikle:
Brødet ble 9 cm høyt

[img]http://forum.lavkarbo.no/blog_attachment.php?attachmentid=285&amp;d=1194176232[/img]

[img]http://forum.lavkarbo.no/blog_attachment.php?attachmentid=286&amp;d=1194176232[/img]

DIGG DIGG!!!!!!

Lindabtn sa for siden:

PS: de linkene som følger med funker ikke tror jeg

Princez sa for siden:

Takk takk!!:D

Her er det visst bare å sette igang!

Men vil gjerne ha flere oppskrifter... ;)

Princez sa for siden:

Joda, har sett litt på de, men så lurte jeg på hvilket som var best, og hvorfor... og om noen hadde lage sine egne gode oppskrifter ;)

Men tusen takk likevel!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.