< Tilbake til oversikten

For lite proteiner/vondt i kroppen/proteinshake ...

cilemora sa for siden:

hei :)

eg vet at eg får i meg litt for lite proteiner,
så lurer på om dette kan gjøre at man får
lettere vondt i kroppen??
plages mye med hofte og rygg fortia :(

så nå skal eg prøve å få i meg en proteinshake
iløpet av dagen, men må finne en eg liker..
så håper noen kan komme med noen forslag/
oppskrifter...
eg klarer ikke å få i meg dem som inneholder egg..

har multipower sitt nøytrale soyaprotein, det må
vell fungere bra?? men må ha en eller annen smak
tilsetting, for det smaker jo ikke så godt som det er :p

Summer sa for siden:

Nøytralt proteinpulver er lurt ja. Det kan du ha til vafler (feks sammen med fløte eller melk), og du kan ha det i brød/bakverk og ja, egentlig alt som skal tilberedes som du trenger ekstra proteiner til.

Smerter kan økes dersom du spiser slik at du får svingende og høyt blodsukker (har jeg erfart også), dette er vel bla fordi betennelsestilstander øker med øket insulin (og hvis man spiser for mye omega 6 og for lite omega 3). For min egen regning, så tenker jeg også at dersom åreveggene våre blir stive og uelastiske av for mye sukker over for lang tid, så er det jo mulig det påvirker andre vev i kroppen også?

Men at for lite proteiner skal føre til det? Da tror jeg du skal spise veldig lite proteiner. Proteinene er jo byggesteinene til kroppen, så det vil jo være vanskelig for kroppen å restituere seg etter trening/belastning dersom det blir for lite proteiner, men jeg aner ikke hvor den grensen går. (Men jeg har erfart at det ikke var særlig bra å leve som veganer som ikke tenkte på proteinkilder ... :o) Det er vel anbefalt at man får i seg ca 30 protein i måltidet, og det er en grei pekepinn å prøve å oppnå (ca 150g kjøtt/ fisk, 120g ost, 4 egg).

luringen sa for siden:

ha proteinpulver i smoothie! Genialt...sundt og godt

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.