Jeg laget en knallgod kokkuskake igår, den er egentlig med sukker men byttet ut dette med splenda og kokesjokoladen med mørk sukkerfri:)
Kaken er egentlig beregnet for de med cøliaki, men kjempegod.
Bunnen:
4 eggehviter
4-6 ts splenda
1/2 pl mørk sjokolade uten sukker
ca 130 g landlord kokkus
Stivpisk eggehvitene, hakk sjokoladen i småbiter, og bland alt.
Ha bakepapir i bunnen av en rund kakeform og stek på 160 grader i ca 1 time
Fyll:
Kok opp til det tykner
4 eggeplommer
0,5 dl fløte
10 dråper vaniljeessens
4-6 ts splenda
Avkjøl og rør inn 100 g smør
Jeg bruker håndmikser når jeg blander eggebl. og smør, da blir den luftigere. Ha oppå den avkjølte kaka, pisk resten av fløta, ha oppå den gule kremen, Dryss så på den andre 1/2 hakka sjokoladen
Ååååååååååååååååååååå det har jeg aldri opplevd:confused:
Jeg pisker eggehviter med søtstoffet, så blander jeg i hakka sjokolde og kokkosen. Steker i rund form tror den er 24 cm og da blir den 2-3 cm tykk. men den blir nok god når du har på den gule kremen og piska fløte oppå der + den siste halve sjokoladen. NB.Kaken kan også fryses.
Hei igjen!
Jeg gjorde det som du skriver du pleier, men kanskje jeg har varmere ovn enn deg. Jeg ser jeg med fordel kunne brukt kortere steketid. En time med min ovn ble vel kanskje i meste laget:confused: Jaja, kremen ble god...
Hvor mye er resten av fløten? ;) 0,5 dl?
Når jeg lager denne kremen til vanlig.Pleier jeg å la den avkjøles helt i kjøleskap.
Så pisker jeg den m mikser,sånn at du får en skikkelig luftig krem.
Skal prøve det m denne oxo.. Tror jeg skal kose meg litt i helgen.. ;)
Resten av fløten er beregnet utfra en liten pk med fløte. Jeg avkjøler også eggekremen helt før jeg pisker inn smøret med håndmikseren:) Luftig og lett da, blir liksom mer krem..........nam,nam...
Hvor mye er resten av fløten? Og hvor kom den andre halve hakka sjokoladen inn? :)
Hadde en halv plate sjok i bunnen nå, og en halv dl fløte i fyllet...
Hjelp...
Kaka står i ovnen. Vel, tror den blir god uansett. bare det smaker søtt og sjokolade... :)
Fikk denne på klubb i går... veldig god... men den var da uten eggekremen... ;)
Kaken vi fikk hadde bare pisket krem oppå med 1/3 - 1/2 hakket sjokoladeplate oppi... (den andre 2/3 - 1/2 delen av sjokoladen var i bunnen! :D:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.