Jeg spiser to speilegg og 5 sprø bacon til frokost. Jeg er mett evig lenge, og pøser innpå med vann. Så spiser jeg 400 gram fisk stekt i soft flora (jeg KLARER ikke meierismør, det lukter så grusomt i huset) med 5 brokkolitopper og 5 rosenkål. (dampkokt) Med smeltet smør over.
Jeg er så himla mett hele tiden, har holdt på i 1 uke nå, og kommer meg inn i annet enn joggebuksen for første gang på lenge. Dog synes jeg at jeg er like bollande rund...
Jeg binder mye vann (har lymfødem) og spiser bacongull. Er det det som ødelegger?
Ser menyen grei ut, problemet er at jeg er så mett hele tiden, og man skulle ikke ha så mye fløte og rømme på atkins induksjon, og da forsvant fett-toget...eller gjør det det? Ser det ok ut?
Jeg spiser litt variert, bytter ut fisken med torskerogn eller skinkebiff innimellom.
Bare en kjapp kommentar før jeg løper med vesla i barnehagen; IKKE bruk Soft flora eller andre margariner til steking (eller overhodet). Det er utrolig ugunstig for helsa. Liker du ikke smør, bruk Cocosa pure (som ikke smaker noenting, heller ikke lukter noe) eller Ghee, feks.
Synes du spiser lite jeg da. Nå går ikke jeg på Atkins, men på induksjonen skal man vel helst ha opp mot 2400 kcal om dagen og dette er langt unna om du ikke spiser mer enn dette. Du skal ikke vente lenger enn 6 timer mellom hver gang du spiser noe. Har du ikke lyst på så mye så spis lite, men realtivt fett :p
Ikke lurt å spise for mye bacongull ettersom du binder vann, men du må prøve å finne ut hvor mye du tåler da.
Skal ikke ha så mye fløte og rømme nei, men spis nå det du har lov til da om du har problemer med å få i deg fett. Osten som skal spises inneholder jo også mye fett, og du kan steke i masse smør/olje.
Jeg har alltid vært veldig småspist av meg. Maten vokser i munnen fordi jeg ikke er sulten. Men spiste utrolig mye når jeg spiste myyye karbo. Jeg har ikke problemer å få i meg fett, bare at jeg aldri er sulten, eller har behov for mer enn to måltider om dagen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.