< Tilbake til oversikten

Slask søker råd :)

grey sa for siden:

Hei, ville først og fremst si bra jobb på et fint og trivelig forum!

Jeg er en gutt/mann på ca 180 og veier 77 kg, etter utregninger etc har jeg "normal" bmi, men det kan umulig være riktig. (24)

Jeg har aldri spist sundt i hele mitt liv, ikke over en periode hvertfall, det har gått i alt fra kebab til frokost, til kakebaking klokken 2 på natta fordi jeg var fysen på noe. Og nå som jeg har tråkket på vekta så hadde den økt drastisk. Jeg har fått stor mage og dobbelthaken kommer kikkende frem.

Jeg søker råd her hos dere om hva som kan gjøres fremover. Har lest og skjønnt at jeg må begynne å trene (døh) og finne en diett som passer meg.

Tenker at atkins kan være ideelt, lavkarbo diett virker overlevlig.

Hjelp :o

Mvh Mads :)

djnobeat sa for siden:

hehehe ja hvem har ikke en eller annen gang bare spist det man ville for så å oppdage at når alderen ble høyere, ja da fulgte vekten etter:D

Jeg har slitt med vekten de siste årene, men etter at jeg leste om en fyr som het Skaldemann (forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7405)
tok jeg tak i magefettet.

Lavkarbo.no er et bra sted å begynne og det er mange bra tråder her.
Jeg veide 95 kg og er 174 høy, så du er jo rene sylfiden i forhold:rolleyes:
Nå etter 2 måneder har jeg gått ned 11 kg og jeg spiser meg god og mett hver dag.
Så lykke til med de kiloene du ønsker å fjerne. Det er ikke så vanskelig hvis du går inn for det.

Megvel sa for siden:

Som mann så får du lett muskler! Det er veldig mulig at med en lett lavkarbodiett (gubben min mistet masse på de riktige plassene, les, kosemagen), og styrketrening, så øker du muskelmassen din, ser mer proposjonell ut og kanskje trenger du ikke miste SÅ mye vekt egentlig?

nellie sa for siden:

Den BMIen skal man ikke alltid høre på nei..
Men du har jo ikke så ille mye å gå ned, så jeg ville gjort som Megvel foreslår!
Generell lavkarbo og trenings!

Evt hvis du sliter med karbosug, så er nok Atkins absolutt veien å gå!
Lykke til!

grey sa for siden:

Hihi, nå ble jeg nesten litt gira! Jeg regner med jeg må kjøpe Atkins boka? Takk takk :)

Summer sa for siden:

Velkommen. :)

Ja, det er lurt å kjøpe boken, sånn at en vet hva en skal gjøre fremover, og ikke minst hvorfor. :)

Photobscura sa for siden:

Ser ikke ut som du har noe særlig å gå ned i vekt, nei, men det kan jo hende du er en såkalt tynn tjukkas :D Sårri uttrykket, men å legge om livsstilen til lavkarbo kan være heldig på mange måter, utrolig mange gode helsegevinster! Og så er det flott at du starter i så ung alder :)
Følg opplegget etter boka, induksjonen (startfasen i Atkins) vil sikkert ikke gi så mye vekttap for deg i og med at du ikke er overvektig, men rense kroppen din og "restarte systemet" sånn at du er klar for en stigning i langsomme karbohydrater til du finner det nivået du trives på og holder vekta.

Velkommen hit og lykke til hilsen en fellow atkinser :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.