bærrgen sa for siden:
Syns det har gått så fint til nå med denne kuren, men igår og idag sliter jeg litt. Jeg føler meg tung og trøtt i kroppen og jeg er sulten! Ikke godtesyk eller fysen, men sulten!! Dette er noe som går over, sant?
bærrgen sa for siden:
Syns det har gått så fint til nå med denne kuren, men igår og idag sliter jeg litt. Jeg føler meg tung og trøtt i kroppen og jeg er sulten! Ikke godtesyk eller fysen, men sulten!! Dette er noe som går over, sant?
Princez sa for siden:
Ja, skulle tro at det går over! Men hvis du er sulten må du spise mer!
Lykke til. :)
Gerd sa for siden:
Er du sulten, så spis :ja:
bærrgen sa for siden:
Men, jeg spiser jo så mye allerede :o Igår var inntaket slik:
Frokost: 3 speilegg
Lunsj: 3 Wasa fiber pluss med Vita og salami
Middag: Torsk + blomkålgrateng
Kveldsmat: 3 speilegg + 5 striper bacon
Gerd sa for siden:
Oki. Men du skrev at du var sulten i 1. innlegget ditt. På ketolyse skal man ikke gå sulten. Er du sulten skal du spise :ja: Er jeg sulten, så hender det at jeg finner meg litt ost, et kokt egg med majones og ev reker.....
Hjørdis sa for siden:
Kaster meg på, jeg. Har ikke så lang erfaring, og ser jo at Gerd med all sin kunskap svarer deg, men undres, hvor er fettet? Har lært at vi skal bruke meierismør, ikke vita margarin. Og torsk med blomkålgrateng? Er det fett nok da? Og skal du spise Wasa knekkebrød på ketolyse, da???
Jeg har visst ikke hjulpet til med å svare, men bare spørre mer, oj,oj,oj:D
bærrgen sa for siden:
Meierismør klarer jeg bare ikke. Middagen må tilpasses sånn at hele familien kan spise noenlunde det samme, jeg orker ikke å lage ørtifjørti middager når jeg kommer fra jobb. Wasa knekkebrød er det beste alternativet jeg kan komme på til lunsj sånn som vi har lunsjen på jobb. Dietten min er nok ikke helt som den burde, det ser jeg selv, men det er mange hensyn å ta :(
bærrgen sa for siden:
Altså, hodet mitt sier at jeg spiser nok, kanskje endog for mye, men magen min sier "sulten, sulten, sulten" Heldigvis er jeg ikke fysen på noe godt, det hadde vært vanskeligere å overse :o
Gerd sa for siden:
Skjønner at det kan være vanskelig. Har vært der :ja: Hvor mange karber er det i knekkebrøda du spiser da? Du kan ikke heller bake deg et lavkarbobrød?
Det blir lettere etterhvert, :) men det er en del valg man må ta for å få det mest optimale utav en kur.
Og jeg skjønner dette med å ta hensyn. Husk at du skal ta hensyn til deg selv også :) Ekstrajobben vedrørende kuren faller sikkert på deg, men viss du har mulighet av og til så lag opp en del mat og ha klart i fryseren. Vi er 4 stk i familien, men syns det har gått greit å samordne maten. Unga har faktisk begynt å spise mer grovt, grønnsaker osv... Mer generelt lavkarbo... Positivt det. Men det tar litt tid å vende vaner.
bærrgen sa for siden:
Ikke misforstå meg, jeg syns ikke kuren er vanskelig, men for at det skal bli lettere for meg, så må jeg gjøre litt justeringer. Knekkebrødene inneholder 5 karber per stk og det er ikke så gæli. Jeg ligger på litt over 20 karber for dagen og det er ikke så galt :rolleyes:
Jeg skal bake karbobrød, alt står klart på kjøkkenbenken til å lage, jeg har bare ikke hatt tid, men kanskje ikveld....
Madamim sa for siden:
Har dere kjøleskap på jobben? Spis salat, det fyller opp i magen :) Og drikk vann, masse vann, gjerne en del farris også.
Tar du ketolysetabletter? Jeg begynte på kuren før jeg fikk dem, og jeg var småsvimmel før jeg fikk tatt dem, i tillegg kjentes det ut som jeg hadde hatt en runde i vaskemaskinen.
bærrgen sa for siden:
Jeg tar alle ketolysetablettene, hver dag ;) Jeg drikker 2 liter vann iløpet av arbeidsdagen, i tillegg drikker jeg kaffe og så drikker jeg endel pepsi max på kveldstid. Så jeg tror jeg får i meg nok væske :D
Men, nå har jeg fått i meg middag, så nå er magen veldig fornøyd :D
Madamim sa for siden:
:) Hvor lenge har du holdt på da? Bra magen ble fornøyd.
Max sa for siden:
Er du sulten, så spis mer.
Legg til en stekt tomat til speileggene, bytt ut lunsjen med salat med ost og skinke (mye ost, metter mer), jeg synes det holder lenger. Du kan jo også lage frokostlapper, veldig lettvindt å spise til lunsjen :)
Ikke gå sulten hvertfall, da blir man fort lei hvilket som helst slags kosthold.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.