< Tilbake til oversikten

Heia TV2

jeef-micro sa for siden:

Sitterher og ser Wenches kjøkken på frokost-tv'n til TV2, og de snakker om diabetes type2. Han programlederen begynte å spørre Wenche om raske karbohydrater, og hun var helt inne på å unngå de, bytte ut poteter, ris og pasta med linser, og at man ikke må spise fint mel, men heller velge de grove brødtypene og gjerne da rugbrød.

Ikke helt lavkarbo, men i allefall et godt skritt i riktig retning :)

MorStine sa for siden:

Dette så jeg også, og frydet meg, ikke ofte vi hører sånt i norske programmer:)

:klapper: høylytt!

Aline sa for siden:

WoW :D Så bra, hun er jo rimelig fettskremt til tider, så dette var godt nytt :)

jeef-micro sa for siden:

Fettskremt :lol: den har jeg ikke hørt før... skal begynne å bruke det utrykket :lol:

Helene sa for siden:

Er godt at det kommer i fokus på tv. Kanskje det etter hvert kan bli lettere å leve sund.

Fek. Grovt brød i kantinen ikke kravstor

jeef-micro sa for siden:

ja det har jeg også lurt på Helene... hvorfor i alle dager selges det bare loff og fancy hvite brødtyper i skolekantina... Studentene er jo dømte til å få jojo-blodsukker og dårlig konsentrasjon...

Helene sa for siden:

Det er ikke NOE uten masse raske karbohydrater i vår kantine. Helt tragisk.

Aline sa for siden:

I vår kantine så lager de varm mat til oss :love:
Tar litt tid, men det blir ordentlig. Og man kan jo da enkelt la være å spise potetene som følger med :)

Helene sa for siden:

De har varm mat hos oss og. Men som oftes pasta retter. Men vet ikke hva de har nå. Siden jeg ikke har vert der siden juni.

Tuppen sa for siden:

har gått på flere skoler- og det selges bare dårlig mat synes jeg... pizza, loff baguetter, ostebaguetter osv... bah.... rart at studenter sliter av og til?? nope... takker heller til min egen mat jeg :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.