< Tilbake til oversikten

Hva hvis man ikke er ferdigslanket etter 6 mnd?

akutt sa for siden:

Har noen av dere vært i ketose lenger enn 6 mnd? I mai har jeg vært i ketose i 6 mnd. Om jeg har forstått boka riktig bør man ikke gå på kuren mer enn 6 mnd om gangen (?).

Saken er at jeg aldri i mitt voksne liv har hatt det så bra som når jeg er i ketose. Ingen smerter, full av energi, ingen sultfølelse osv:D. Dessuten har jeg ca 15 kg igjen til målvekta. Frister ikke særlig å ta pause og leve på lavkarbo for siden å ta fatt på kuren igjen til høsten.

Har noen av dere vært i ketose over lang tid, som bortimot ett år, eller er det veldig dumt å ikke ta pause? Vet ikke om jeg har formulert meg bra nok, men håper dere forstår hva jeg mener;)

Lisbeth sa for siden:

Jeg mener Torkil skriver i boka si at hvis du trives med å være i ketose er det ikke noe i veien for å fortsette..ihvertfall et år. Men tror at han anbefaler å ta noen blodprøver hos legen.

Gerd sa for siden:

Lisbeth har helt rett. :ja: man kan være i ketose lenger viss man føler seg vel med det. Men da anbefales et besøk ho legen og diverse blodprøver.

:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.