< Tilbake til oversikten

Ang. fløte

Elanessë sa for siden:

Jeg ser flere steder på oppskrifter her inne at det er snakk om "fløte". Men er det matfløte eller kremfløte det er snakk om? Føler meg litt dum ja :o

Gerd sa for siden:

Kremfløte :D

Elanessë sa for siden:

Ah klar tale - tusen takk!

Gladys sa for siden:

hehe...det er vel et spørsmål med mange svar..... greit at man trenger fett, men ikke tale om at jeg får meg til å bruke kremfløte i mat... etter mange år med tenking etter grete roedes filosofi er jeg nå blitt veldig flink til å ikke få dårlig samvittighet av å spise matfløte.... men kremfløte??? nix, kommer ikke til å skje....:D:D:D

Photobscura sa for siden:

Matfløte smaker vann :o (Mener jeg da, men jeg kan jo drikke kremfløte ut av boksen om jeg vil, nam nam!)

MorStine sa for siden:

Samme her, jeg ELSKER kremfløte, og det er jo sååå godt med pisket krem:nam:

Levita sa for siden:

Kremfløte er godt, ja. Sukk, det kunne jeg ha meg store mengder av. Favorittdesserten er litt bær med fløte eller fløte kokt opp med en eggeplomme og litt vaniljeessens (juksevaniljesaus)...mmm...Også kjøtt kokt i fløte med grønnsaker..Oh la la...Det deilige med ketolyse, og også det som er vanskelig å omstille hodet til, er at dette faktisk er lov. Ja, i moderate mengder, men lov! Nam...

Men skal vi virkelig slå et slag for kremfløten FRAMFOR matfløten, så er kremfløten bare pasteurisert, mens matfløten er ultrapasteurisert og homogenisert. Mmmmskeptisk!!

Jeg liker at det er naturlig, jeg. Matfløte er mindre naturlig enn kremfløte, akkurat som produkter hvor de trekker ut det naturlige fettet og erstatter med f.eks planteoljer :rolleyes:!

Elanessë sa for siden:

Høres bra ut ja :D Har ikke noe problem å bruke kremfløte nei :p nammis!
Men var jammen usikker på om man kunne bruke den sånn i mat, eller bare til krem :o Godt man blir klokere her ja

Jeg trodde ikke kremfløte ble tykt i sauser, men fant etterhvert ut at den trenger bare liiiit mer tid enn matfløte, så blir det så tykt og deilig atte :D

Kos deg med fløten!

luringen sa for siden:

tja...lindbergere er vel litt mer forsiktige med kremfløten da. men viu er ikke redd den heller...

veslejentadi sa for siden:

Hei, så kult å se en fra gjengen igjen!

Jeg bruker helfløte som skvett i kaffin, niks problem. Er i ketose og sola skinner kan du si!

Har ellers piska krem med splenda som jeg har spist til lavkarbovaflene når vi har kaffimat/kos.

Go klem!

matmor sa for siden:

Ikke bare det , men jeg synes sasen blir fyldigere med kremfløte! nam! I går laga jeg frokostpannekaker medselvlaga syltetøy og seterrømme.:D Det var supergodt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.