Huff.... jeg blir så frustrert.. Har lagt på meg 0.5 kg andre uke på induksjonen... :confused:
Hvordan er det mulig??, spiser aldri over 20 gr karbo om dagen, drikker ikke kaffe eller te, drikker ikke light produkter eller spiser brød erstatninger. Gjør ingenting feil, og går likevel oppover i vekt. Trener 4-5 ganger i uken. Prøver å drikke nok vann, og er i sterk Ketose. Hvis ikke vekta snur innen en uke eller to, tror jeg nok at jeg gir meg, og går over til lavkalori igjen...da går jeg ivertfall ned, selv om det er veldig ubehagelig:(
Vanlig dags meny er: Frokost: 2 stekte egg, stekt i smør med bacon og ost Lunch: Kyllinglår eller kotelett med salat eller grønnsaker Mellommåltid: Ost, bacon
89I|
Har du forsøkt å legge inn det du spiser i et program for å se sammensetningen av maten din? F.eks www.fitday.com eller www.matpådata.no (usikker på siste adresse).
Nå er det jo også ganske vanlig å gå opp i uken før mensen, for noen så mye som 2-3 kg, og noen (som meg) går også opp ved eggløsning. Hvor er du i syklusen din? En halvkilo er en så liten variasjon at du egentlig ikke kan kalle det å gå opp i det hele tatt, selv om jeg VET AT DET ER FRUSTRERENDE! Du bør nok i det minste ha sett på trenden gjennom en hel måned før du trekker noen konklusjoner.
Syklus...ja det er ett kapittel for seg selv. Jeg har en P stav i armen som gjør at jeg plutselig har mensen i 5 uker, så opphold på en uke før jeg har mensen i 3 uker, så opphold på 4 uker osv....veldig slitsomt :( Har rett og slett ikke peiling på syklusen min lenger...
Jeg er ganske ny her, og har ikke noen råd, men ville bare gi deg en klem.:klem:
Etter forrige svangerskap la jeg på meg ekstremt mye, og det jeg lærte i slankingen den gang er at man går faktisk opp litt i vekten selv om man gjør alt riktig.
Ikke gi opp! Det er verdt det å holde ut!
Takk for klem...:) (trengte det ;))
Jeg blir bare så usikker på om jeg gjør det rette...kansje ikke Atkins er der rette for meg osv..Blir lett usikker når ting ikke går riktig vei...
heihei!
du har jo spurt i et par andre tråder og der har du fått gode råd:)
Kanskje du bør prøve å følge noen av dem først?
De andre trådene startet du jo i går, så du har vel ikke fått prøvd ut om de rådene funker?
det er ikke om å gjøre å holde seg under 20 karber, det er om å gjøre å spise 20 karber! Ikke mer, men absolutt ikke mindre heller.
Grønnsaker du bør spise mye av er salat, paprika, agurk osv (salatgrønnsaker)
Grønnsaker du skal spise LITT av er brokkoli, blomkål, løk osv ("andre grønnsaker")
Spis fett. Mer fett en du tror du skal!
Uansett hvor mye du tror det, så har du ikke fått for mye fett.
Og spis passe med proteiner. Altså ikke FOR mye.
Les induksjonsreglene til du kan dem baklengs og i søvne.. Og følg dem til punkt og prikke.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.