Lisekir sa for siden:
hvorfor er det ikke så lurt å ha veie dag på mandag mener dere?
:)
Lisekir sa for siden:
hvorfor er det ikke så lurt å ha veie dag på mandag mener dere?
:)
nellie sa for siden:
Man pleier kanskje å skeie litt ut i helgen, så da er det kjekt å ta det før det og etter at man har hatt tid til å reparere litt?
Uansett så bør det være samme når du har veiedag.. Poenget er å ikke veie seg så ofte.. Det er jo da man ser forskjellene ordentlig. Men hvis man absolutt skal veie seg en gang i uken, så er nok fredag en bra dag.
Risten sa for siden:
Det kan være lurt å ha veidag på mandag og. For da må du ta deg sammen i helgen også og kan ikke utsette det til uken.
Men vi er alle forskjellige og må finne det som passer oss best.
quebec sa for siden:
:pveier hver dag jeg
Summer sa for siden:
Det er en dårlig løsning for de fleste. Det er så lett å henge seg opp i ting som egentlig ikke trenger å regnes med da.
Hvilken dag som passer best er individuelt. Så når en har funnet dagen som passer best for en, så kan en melde seg inn i en klubb som har den dagen (møte opp i tråden), eller starte en ny tråd hvis det ikke er for den dagen, så henger nok flere seg på.
Megvel sa for siden:
For de som ikke klarer å la være å veie seg hundre ganger i uka er det kanskje lurest å bruke den dagen man vanligvis er lavest (om man er "flink" i uka?). Jeg er forøvrig ikke mot hyppig veiing, så lenge man bruker det til å forstå hvordan kroppen funker! Om man ikke skjønner hvorfor man går 2-3 kg opp og ned i løpet av mnd og blir helt oppskjørta over at den gjør det, så er det best å bare veie en gang i uka!
Max sa for siden:
Jeg har hatt veiedag på mandager, det gir heller en piff til å unngå de lille ekstra fristelsene i helgene. Blir jo å lure seg selv om man tillater seg ekstra kos i helgen, bare fordi det er lenger til veiedagen.
Budeia sa for siden:
Akkurat sånn har jeg valgt å gjøre det også.
Lindabtn sa for siden:
Min kropp kommer i helge-modus uansett hva og hvordan jeg spiser og resulterer med 1-3 kilo opp. Mulig fordi jeg ikke er så aktiv i helgene eller at jeg spiser uregelmessig. Har ingen aning hva dat kan være. Men jeg får mest boost av å veie meg på fredager for da har jeg vært superflink i ukedagene før veiedagen og hvis jeg da har gått ned på fredagen vil man i vert fall IKKE ødelegge nedgangen med ekstra snaks i helga!!!!
Litt sånn jeg tenker.
Isis29 sa for siden:
Jeg for min del veier meg hver søndag for den dagen er jeg iallfall heme! Tror ikke det spiller noen rolle hvilken dag en velger så lenge en holder seg til samme dag hver uke så får en jo med seg vekttap eller oppgang uansett. Har noenganger veid meg midt i uken og da kan jeg gjerned bli super skuffet for jeg har gått opp, eller bli happy da jeg har gått ned, men bruker bare søndagen som virkelig vekt!
Elanessë sa for siden:
Jeg har prøvd å ha veiedag på omtrent alle dagene tror jeg :o
Fredag har jeg faktisk funnet ut (for meg) at det er den verste dagen, mens mandag er den beste så er den jeg holder meg til nå og har hatt fast lenge.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.