< Tilbake til oversikten

PMS - opp i vekt?

gullahar sa for siden:

Veide meg i helga, og har gått opp godt 2 kilo bare på ei uke. Veldig rart - for jeg har fulgt kuren til punkt og prikke. Men så kom jeg på at jeg ved forrige mens hadde en lignende tendens der vekta sto stille. Og uka etter raste den plutselig.

Er det virkelig mulig at denne hersens perioden gjør at man svinger flere kilo?
Noen som har erfaringer?

Gerd sa for siden:

Hei.

Ja det er helt normalt å gå opp i vekt under mensperioden,opptil 2-3 kilo og mange har samme symptomer ved eggløsning også :ja:

Sånn er det å være kvinnfolk sukk

:)

MorStine sa for siden:

Jegg, det skjer her også, både ved mens og el. Kroppen holder itlbake vann hos meg i disse periodene. Så dette er helt normal, maaaange her inne har gjort seg samme erfaring.

Happy H sa for siden:

ånei kor kjedelig...
eg begynte for 1uke sidn og har så klart menstruasjonen no. håper ikkje eg går opp igjen i vekt.. men godt å høre de raste av igjen etterpå. har alle den erfaringen eller blir de værende¨på nokken???

MorStine sa for siden:

Aldri opplevd at det henger igjen. Det er vann som samler seg i kroppen og kroppen slipper opp igjen etter endt mens. Iallefall her i gården.

gullahar sa for siden:

Jeg gleder meg til slippe vannet om noen dager....:p Ikke noen god følelse dette. Er sikkert ikke noe verre enn tidligere, men tipper min økte fokusering på kroppen gjør at det kjennes ekstra godt.

pillan sa for siden:

Jeg veier meg ALDRI etter den gangen jeg fikk SJOKK da jeg så at jeg hadde gått opp nesten 3 kg under mens uka. Så da hopper jeg over vekta hver gang jeg går forbi den;))) Selv om det frister VELDIG.

Marita sa for siden:

Øøøøøh.... Ok, spørsmål.
Da jeg begynte ketolysekuren gikk det sånn 1 dag før jeg fikk menslignende blødninger... Jeg går på p-sprøyta, så synes det er forferdelig nifst at jeg får sånt - har jo ikke hatt mensen på noen år nå! Men poenget er... nå nærmer veiedag seg, og jeg blør jevnt og trutt hver eneste dag.. blir dette å ha noe å si for vektnedgangen?
Og hvis det er noen som går på p-sprøyta her... åssen fikk dere mensen til å forsvinne igjen? Likte min mensfrie tilværelse, jeg :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.