Har en pk med nakkekoteletter som jeg vil steke opp i ovnen uten noen form for sauser eller fløte. ER det greit å brune dem fort i panna med krydder og så ha de i en ildfast form 1-1/12 time på ca 200 grader. Noen som har prøvd. Har jo stekt koteletter i ovnene flere ganger, men da med div. sauser ol.:) Nå tenkte jeg å steke opp litt så det kun er å varme opp. Har laget meg en meny som jeg skal følge hver dag nå i 1 uke, kjedelig med siste håp for å få vektnedgangen på gli....................:confused:
Jeg har stekt koteletter i ovnen fler ganger, lagt de i langpanne med bare litt vann i, og heller stekt de etterpå i pannen.. Og lagt de i kjøleskap, og spist dagene etterpå.. Vet ikke om det var dette svaret du ville ha men....
Meny
Frokost: Omelett av 2 egg, 2-3 skiver bacon
Lunsj: Salat med tunfisk (bladsalat, agurk, paprika, rødløk, totalt 200 gr + en boks tunfisk i olje) eller 1 nakkekotelett med salat
Middag: 1 nakkekotelett, blomkålstappe av 200gr blomkål + 100 gr meierismør. eller smørdampa grønnsaker
Kvelds: 2 skiver strandaskinke med 2 skiver ost
Drikke 3 liter vann:)
Ups.... glemte å si at jeg tar 1 ts cocosa før vært måltid
Jeg hamstret koteletter på Obsen denne uka, stekte dem i dag... Krydret dem, brunet dem i panna på sterk varme (type biffvarme, nøttebrunt smør) og inn i ovnen i ildfast form på 200 grader i 15-20 min. En time blir kanskje litt lenge? Jeg fant dette på matprat.no
Jeg la kryddersmør i mellom de, det var ikke så verst det.
Det er marmorert fett i nakkekoteletter, så de blir ikke så tørre. Har ofte opplevd at kotelettene blir litt "trevlede" og vet ikke hva det skyldes. Steker de på høy varme til de blir brune, legges i liten langpanne, koker ut av pannen med litt vann som helles over og dekker pannen med folie. Stekes på 175 g i ca 1 time.
Nå har jeg stekt nakkekotelettene med salt,pepper og løkpulver, kokt ut panna og hatt noen klatter smør i bunnene av an ildfastform, helte over sjyen og dekket forma med aluminiumsfolie. Står nå i ovnen på 200 grader. Lar dem stå i minst 1 time, for da blir de iallefall møre. Nam, nam.... mat klar for imorgen:D
er digg det...så blir det litt kjøtt tilovers skjærer du det av, legger med litt grønnsaker og fløte og flådde tomater i en fom i ovenen en liten time...mmm
Nam,nam det ble godt det. Har tatt opp en pk til med 1,5 kg nakkekoteletter som skal stekes imorgen eller tirsdag:) Blir mye nakkekoteletter og omelett + salat og grønsaker denne uka. Skal kutte ut fløte, baconsvor, kunstigsøtning osv... kun kjøre en basic meny i 1 uke og så øke en ingr. avgangen. Er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lei av å ikke gå ned selv om jeg er i ketose. Har innført 1 ts med cocosa før hvert måltid, så nå er jeg spent før veiing på fredag:rolleyes: Ha en strålende uke alle ketolysere:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.