< Tilbake til oversikten

Hjelp, jeg er redd!

viet60 sa for siden:

Hei på dere alle

Jeg er en mann på 47 år. Er bare 170 høy, og hadde normal vekt inntil 10 år siden.

Har nå kommet opp i 155 kg, sliter med astma. Klarer ikke å gå mer enn noen få meter.

Vil det være muligt å miste så mange kg som jeg må.ved hjelp av denne kuren.
Jeg kan ta slankeoprasjon,men har ikke lyst til det.
Er det noen andre som har like mye som skal bort?

Hilsen
Bjarne

Fnutte sa for siden:

Hei og velkommen hit!

Ja det er mulig å miste så mange kilo med lavkarbo. Mange her som kan skrive under på det ;) Skjønner at du blir redd når vekten tar av. Begynte få litt panikk etter hvert jeg også for vekten min steg med 15 kg på et år. Lurte på hvor det kom til å ende. Heldigvis fant jeg lavkarbo før jeg kom så galt på vei. I løpet av et halvt år forsvant 21 kg:D

Både Skaldeman og Ketolyse er veldig bra for overvektige. Men pass bare på at du går på jevnlige kontroller hos legen din siden du har en såpass dårlig helsetilstand nå. Det er en kraftig omstilling for kroppen og man føler seg ofte veldig dårlig de første dagene.

Lykke til! :D

Photobscura sa for siden:

Skaldemann er et veldig godt valg for noen med såpass overvekt som deg!
Jeg vil anbefale deg å lese mest mulig av det som finnes av info om ham her inne, og kjøpe boka hans.

Skjønner du har en lang vei å gå, men jeg er sikker på at du kommer til å oppleve lavkarbo-levemåten som en smertefri og god måte å gå ned i vekt uten å sulte seg eller ødelegge forbrenninga, dog den første tida er litt hard for de fleste når du omstiller forbrenninga di. Og om du er flink til å holde deg til lavkarbo hele veien, er jeg sikker på at du når målet ditt! Ketogene dietter (som Skaldemann er) brenner bare fettet, ikke musklene, i et jevnt tempo, og vekta vil stabilisere seg på et nivå som er naturlig og sunt for deg. Men det lønner seg å være tålmodig!

Men ta et legebesøk og mål verdiene dine først! Det er bra å ha noen til å følge opp, samt at du selv kan se endrignene som skjer med deg!

Velkommen :)

Gerd sa for siden:

Heisann og velkommen hit :)

Ja, det er absolutt mulig å gå ned mange kilo på skaldeman.
Lær deg filosofien og les boka godt. Og følg kuren slavisk. :)

Lykke til :heia:

Hyper sa for siden:

Velkommen hit!!

Ignite sa for siden:

Hei, jeg går også på Skaldeman.

Regner med at du har boka?

Hvis du lurer på noe du ikke vil ta opp "offentlig" - så send meg en PM.

God ønsker.

Distrea sa for siden:

Tror du velger heeelt rett. Skaldemann er en enkel filosofi å sette seg inni, og ofte ekstremt virksom på menn! :ja:

Lykke til :blomster:

indi sa for siden:

Velkommen hit!
Her er det masser av motivasjon og inspirasjon:)

Georgine sa for siden:

Velkommen hit :blomster:

Stupedama sa for siden:

Ja, Bjarne, dette er rette stedet altså. Jeg har fått hjelp og råd hele dagen! Det er både betryggende og motiverende at andre får det til og vet hva som skal til.

Hvis du ikke får støtte fra legen på dette, skift lege til en som støtter deg. Og så må jeg si det er både modig og stort at du forteller at du er redd. Så kan det jo begynne å smelte.

Photobscura sa for siden:

Signerer den! Erkjennelse av et problem er det første, og kanskje største steget :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.