Hei! Jeg har endelig kommet til den konklusjon at det er på tide å begynne med ansiktskrem. Har nesten aldri brukt det, men det virker som om huden har blitt litt tørrere med alderen. Valget har falt på Dr. Hauschka, men jeg aner ikke helt hvilken jeg skal velge, det er jo en jungel!
Jeg har en ganske uproblematisk hudtype, ingen urenheter, lite behov for krem, men kjenner at det trenges noen ganger i uka, etter dusj f.eks blir jeg litt for tørr. Porselenshud som tåler det meste, egentlig. Så jeg føler i alle fall at jeg trenger en oljefri, lett krem. Men som sagt, ikke lett å velge.
Vil ikke ha tips om andre type kremer, jeg har bestemt meg for dette merket nå, så om noen har erfaring, rop ut!
Er det noe jeg får i meg nok av, så er det omega 3 :) Som sagt, i forhold til alderen min, og at jeg røyker, så har jeg forbausende bra hud, men jeg trenger litt hudkrem i blant.
Synes ikke det lukter det spøtt av produktene som jeg har lukta på, men det finnes jo hundre forskjellige typer av dette merket også da. Skal ikke være mineraloljer i de, det med planteoljer aner jeg ikke :p Er bare så hudpleie-newbie... !
Det beste huden kan få er faktisk olivenolje. Så det smører jeg ofte huden min med istedet for kremer. På kroppen bruker jeg bare det, men i ansiktet varierer jeg litt.
Synes Dr Hauschka-produktene lukter godt og mildt, jeg :). Liker veldig godt de produktene jeg har nå - øyenkrem, make-up-krem (foundation? :flau:), og jammen har jeg kajal fra doktor'n også. Har prøvd ansiktskrem også, men det begynner å bli lenge siden, så husker ikke hvordan den var, men tror den var bra. Rosenkrem. Men siden Weleda var mye billigere (og like bra) har jeg holdt meg til kremer fra dem i mange år. Nå har fiffen oppdaget Weleda også, så prisene begyner å nærme seg de på Dr Hauschka ...
Tror forresten Dr Hauschka har et litt annet system, de har ikke en krem for tørr hud, en for normal osv. Rosenkrem er ihvertfall ganske lett, men gir mye fuktighet, så vidt jeg husker.
Leste om den rosekrem, og tror den var for tørr hud, og det har jeg jo egentlig ikke... Nei, nå må jeg sjekke...
Rose Day Cream
For sensitive, dry, mature skin conditions
Rose oil and wild Rose hip extract envelop the skin with a protective nurturing film. This rich, beautifully scented cream, with the extract of over 1,075 organic Rose petals in each tube, strengthens the skin and soothes redness and couperose conditions. The skin is encouraged to repair and restore itself as well as being calmed and smoothed.
Ah, det kan visst lønne seg å oppdatere siden før en svarer :o Om du bare er tørr av og til, at ansiktet er litt stramt etter dusjen er den Rosenkrem light kremen bra vil jeg tro.
Den ser veldig bra ut :)
Men det finnes også andre dagkremer for min type hud der ser det ut som, avventer fortsatt svar fra kvinneguiden via Ethereal. Er jo dyre greier også, så i og med at jeg ikke har peil, så vil jeg være sikker før jeg brenner bort hundrelappene :)
Skjønner hva du mener ;). Visste ikke at du hadde spurt andre steder, jeg. Men for mi del tør jeg ikke forlate go'kremen min, for jeg har brukt nok av penger på ting som ikke holdt mål ...
Tror forresten Weleda fortsatt er noen hakk billigere på ansiktskrem, og de har mange bra, hvis du skulle ombestemme deg mht merke, mener jeg ... :flau: Men skal ikke forvirre deg altså :p. Jeg kan ihvertfall ikke tipse deg ut fra hva jeg bruker, for jeg har veldig tørr hud.
Jeg fikk noen prøver av bl.a Hauscka på Helios for noen år siden.. De har kanskje sluttet gi det ut :confused:
Om ikke du har spurt synes jeg du skal prøve :) håper du finner en du liker:)
Nå har jeg også posta litt i kvinneguiden, og håper på svar. Det jeg fikk av info var jo så voldsomt at jeg holdt på å gi opp hele prosjektet og heller smøre meg med bodylotion i trynet, hehe.. Toner, oljeampuller, rens, og jeg vet ikke hva. Jeg har aldri brukt NOE før, jeg trenger bare en ansiktskrem jo!
Jeg så det :ja: Jeg har faktisk tipsa deg om den før ... :D
Weleda er veldig bra altså, like bra som Dr H.
Man får iallefall kjøpt småtuber med D Hauscka-produkter enkelte steder (ikke i Markvn tror jeg, de sluttet med det ...). Og hele samlinger av småprøver av kremer, ansiktsrens osv. i en kjempefin metallboks. Ikke så dyrt, men jeg husker ikke prisen ...
Yes I did!
Den dagkremen til nevnte doktor, kjempegreier!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.