< Tilbake til oversikten

Hormoner som forandrer seg etter en graviditet?

Helene sa for siden:

Nå er det 9 mnd siden jeg fødte og i 18 mnd har kroppen min vert helt anderledes.

Jeef her inne ba meg ta en graviditetstest etter at jeg hadde spist alt jeg ville i noen dager uten å legge på meg 1 gram.

I Januar begynte jeg på lavkarbo igjen og gikk ned 10kg til starten av februar. Så sprakk jeg og sprakken holdt helt til denne uken. Når jeg turde å gå på vekten igjen. 1kg opp! og dette gikk jeg ned første natten igjen, altså vann.

Er det normalt at hormonene forandrer seg og at man ikke legger så lett på seg / legger lettere på seg etter en graviditet?

Megvel sa for siden:

Ja, og egentlig er det bra om du sjekker det med legen!
FOR høyt stoffskifte er ikke bra for mye.

Kitt sa for siden:

Jeg har to venninner som uten å ha for høyt stoffskifte har fått en helt annen forbrenning etter svangerskap.
Fra å ha lett for å legge på seg, sliter begge nå med å holde vekten oppe til tross for normalt/høyt inntak av mat.
Jeg er seff kjempemisunnelig, jeg legger enda lettere på meg etter 2 svangerskap enn jeg gjorde før!

Lisbeth sa for siden:

Jeg har opplevd det helt motsatt.. etter hvert svangerskap er det som om kroppen har fått et nytt referansepunkt, og gjerne vil veie det samme som jeg gjorde høygravid :mad:

Lisekir sa for siden:

samma her:mad:forbanna irriterende altså

bytter gjerne med de som har det motsatt med GLEDE:p

Kanutten sa for siden:

Samme her.....:mad:

Helene sa for siden:

Kanskje jeg er en av de heldige? Nesten sånn at jeg ikke vil bli gravid igjen for å ødelegge det :p.

Har tenkt litt på stoffskifte. Mamma mener jo at jeg ikke får sånt bare ut av det blå. Men hun mener så mye rart så jeg hører ikke akkurat på henne.

Megvel sa for siden:

Som sagt, FOR høyt stoffskifte er veldig uheldig! Få sjekket det hos legen! UTstående øyne er en av de festlige bivirkningene av struma (hørt om det?), det er en del andre festlige ting og...

Helene sa for siden:

Må til legen til uken for å fjerne noen sting, kan vel spørre om en blodprøve samtidig. (hadde egentlig tenkt å ta stingene selv men like greit å få henne til å gjøre det.)

Lindypus sa for siden:

Dette høres kjent ut ja. Jeg og kroppen min kjenner ikke hverandre lenger. Det er snart 2 år siden jeg fikk barn og fortsatt insisterer kroppen min på å gå opp i vekt. Til tross for helt nytt lavkarbo kosthold (snart 1 år nå) og masse trening. Det meste jeg legger på meg er vann virker det som.
Men hvordan får man kroppen tilbake i balanse. Er fortsatt ikke klar for å akseptere min nye kropp jeg.

Lindypus

Amica sa for siden:

Fant legen ut noe, Helene?

Helene sa for siden:

Jeg har vel forsatt ikke vert hos legen :flau:

Nike sa for siden:

Hvis du ammer kan jo det være årsaken til at du kan spise hva du vil uten å gå opp i vekt? Det trenger ikke være noe galt med stoffskiftet ditt, det er svært vanlig at kroppen endrer seg etter graviditet, også mtp forbrenning. For de fleste innebærer nok det økt fettlagring, men for noen går det andre veien.

Helene sa for siden:

Jeg ammer ikke lenger. Skal til legen i dag med småen så da skal jeg sette opp en time for blodprøver og. Håper det er en grunn til at jeg kan sove og sove og aldri blir våken. Og da kan jeg ta stoffskifte og sånt i samme sammenheng.

Helene sa for siden:

I dag fikk jeg brev fra legen om at jeg har litt høyt stoffskifte.

Noen om vet hva det innebærer? Har lest litt på nettet. Men er ikke akkurat gradert i høyt og litt høyt der.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.