< Tilbake til oversikten

Prossesert rødt kjøtt ...?

Sense sa for siden:

Har hørt at det muligens ikke er så heldig å spise for mye prossesert rødt kjøtt, som bacon, skinke, pølser. Men (kanskje et dumt spørsmål dette) hva annet regnes som prossesert? Er kjøttdeig under dette? Karbonadedeig? Koteletter? Kylling?

noli sa for siden:

Kylling er uansett ikke rødt kjøtt, men hvitt kjøtt.

Sense sa for siden:

Sant det ;) men tenkte kanskje at det kunne være forskjell på kyllingkjøtt også...

Nike sa for siden:

Generelt sett er vel rene kjøttprodukter, enten det er rødt eller hvitt, bedre enn blandingsprodukter som deig og pølser. Man skal vel likevel ikke være for opphengt i dette - da må man isåfall gå for vilt kjøtt, der dyrene ikke er foret med antibiotika og annen snacks.. (Men spiser man reinkjøtt må man være obs på forekomsten av bequerel..). Det skal ikke være lett nei..

Jeg tror det er viktig med variasjon - noen tåler også blandingsprodukter bedre enn andre.

noli sa for siden:

Om man skal spise bare rent kjøtt, må det jo etterhvert bli noe ensidig og kanskje dyrt? Jeg velger å se på det slik at det er bedre at jeg lager kjøttkaker av kjøttdeig selv, enn at jeg kjøper ferdige kjøttkaker, selv om jeg kanskje helst burde spise rent kjøtt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.