Må reise noen dager til Italia , og nå som jeg føler at ting er i ferd med å skje. Går på "Skaldemann Extrem" .
Er det noen som har tips til mat ?????
Elsket (elsker) pizza - pasta- rødvin. Hjelp hva skal jeg gjøre ?
Desverre så sov jeg like godt i Italiensk-timene som i Russisk-timene. Så jeg må klare meg med Engelsk fingerspråk.
Er det noen som har navn (italienske navn) på noen skikkelige fett-bomber ?
hadde levd på salami og rødvin da jeg! Heldiggrisen! :)
Gode italienske (sånne ordentlig etniske) restauranter serverer røkt svinefett i sin antipasti, samme fettet som finnes på parmaskinke, bare det er BARE fett. husker ikke hva det heter i farten, men det er godt...
Italienere forstår litt engelsk og du får menyen på engelsk. Ikke problem. Mesk deg med hovedretter ja. Finnes fine forretter også, salater, mozarella, tomat, skalldyr, whatever. Du får ikke 5 poteter i italia. Fisk er dritgodt ved middelhavet. Spiste grillet tunfisk der for noen dager siden, og siciliansk hvitvit. Det var godt det....
De er glad i søtte kaker og hvitt brød og pasta selvfølgelig, så bare hold deg til kjøtt og fiskeretter, så går det greit. Og bruk olivenolje der du kan.
Takker så mye. da satser jeg på å holde vekta mens jeg er der.
Skal sende en vennlig tanke til dere alle når jeg sitter der med god Italiensk mat og et lite glass rødvin.
Aioli er forresten driiiiitgodt sammen med egg :sikle:
Og de forstår om de vil ;)
Og tegnespråk for nybegynnere (type etterligne horn på hodet når du vil ha okse til middag) fungerer utmerket :D
Parmaskinke er verdens beste mat! Og alle ostene, spesielt Parmesan og Provolone (smaker parmesanaktig men er mykere). Helgrillet kylling fra slakterbutikk er fantastisk, jeg har aldri smakt bedre kylling! Du får jo kjøtt og ost og diverse driiitbillig i Italia. Jeg skulle hatt med meg 500 fryse- og kjølebager i sommer. Kjøpte med meg endel parmesan og Mortadella (italiensk servelat-pølse-ting) da.
De har også ordentlige pølser (som jeg ikke liker, hehe) i Italia. Mannen elsker dem. Grove, kjøttfulle og med mindre karbo enn norske pølser.
Så flott med all respons. Må nok skrive ut en del ord og utrykk.
En gang i verden hadde jeg en drøm om å dra til Italia på "matferie". Noen bondegårder driver med slik Mat-turisme.
Er det noen som er kjent i Italia/kan Italiensk, så kunne det ha vert artig med en felles-tur til italia og lære om mat og vin. Lav-carbo ferie med matkurs og likesinnede.
Det hadde vert artig det.
Her skulle vi ha vøri Karl ( å d e vi).
Masse god mat, ost og skinker i søkk og kav. Det blir litt rødvin også, en må da følge skikken dit en kommer.
Og det går stortsett greit med Engelsk. Relativt billig også.
Og for de som kan spise carbo, det må være nermest himmleriket.
har vert på La Scala og vert å sett Nattverden i dag.
Hvis du liker oliven - finnes det ikke bedre sted enn akkurat Italia! Åh, all den gode rødvinen, da.... sukk. I Italia finnes det så mye mer enn pasta og pizza, så jeg tror du skal klare deg helt fint. Bare ikke fall for isen der nede.... den er farlig god.
Da er jeg tilbake i Steinrøysa.
Det blei 2 kg opp ja. Klarte å holde meg unna all "nei" mat. Men det var det med rødvinen da. Har oppdaga at rødvin og kaffe er skikkelige partystoppere. Så nå blir det bare "Gåsevin" heretter.
Det 2 kg er vekk nå da, så jeg har samme startvekt som før turen. Og at ketoser er i full sving merker jeg godt. Mens jeg var borte og koza meg med rødvin så var jeg ikke tørst. Men nå når jeg er hjemme og ting funker så føler jeg at det er en ørkenvandring, tørst "hele" tida. En time siden jeg sto opp og har drukket en liter vann allerede.
Ha en fin dag
Mvh Grovsnus
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.