< Tilbake til oversikten

Nyest her inne (med spørsmål om Atkins Induksjonsfasen)

Mørkemannen sa for siden:

startet etter å ha fulgt en kompis å sett at dette virker, men som alle andre her inn har eg noen spørsmål.
Hvor mye skal man spise pr dag og er cola zero og olden dråpe noe jeg kan drikke

Summer sa for siden:

Velkommen. :)

Hva du skal spise avhenger litt av hvor mye ned i vekt du skal og om du skal spise en ketogen diett, eller en lettere lavkarbodiett.

Cola Zero kan du nok drikke, men dersom du ikke oppnår vektnedgang, så er jo det en ting du kan tenke på at kan være partystopper. Olden dråpe er søtet med fruktose, så jeg ville heller valgt noe annet. :)

tusen takk for kjapt svar.
Hva jeg skal spise fant jeg på en annen tråd, hvor mye er vel heller mere riktig.

Summer sa for siden:

Du har startet en tråd i Atkins-underforumet, kan jeg da gå ut i fra at du skal spise Atkins (det er litt vanskelig å svare ut i fra "mix" som du har skrevet i kostholdsboksen din, den er der for å gjøre det lettere for oss å svare riktig ut fra filosofi. :))? Og er det Induksjonen du skal gå? Når det gjelder grønnsaksmengde, så finner du det også i en klistret tråd (enten her, eller under induksjon), og når det gjelder kjøtt, så er det greit å ha ca 30g i måltidet (ca 150g kjøtt/fisk, 4 egg og 120g ost). Husk på fett også. Sliter du med å bli mett, så øk opp på fettet.

induksjon ja, spiser i dag 4 til 5 måltider
Feks. dagen i går
frokost: ett halvt kylling bryst og litt blomkål
lunsj: 2 egg og bacon på salat
middag: 2pølser blomkål brokkoli
kveld:15 kylling vinger
pluss masse vann
tror dette skulle tilsi ca10kb på alle måltider
mett blir jeg, men som du sikkert forstår er jeg litt usikker på mengden mat pr måltid?

Megvel sa for siden:

Så lenge du er passelig mett så er det bare bra!
Det er ikke noe i veien med tre store måltider etterhvert, man blir ofte veldig ikke sulten...

[html]og når det gjelder kjøtt, så er det greit å ha ca 30g i måltidet (ca 150g kjøtt/fisk, 4 egg og 120g ost). Husk på fett også. Sliter du med å bli mett, så øk opp på fettet.[/html]

Hva mener du her?
er det karb du mener 30g pr måltid?
litt usikker på alt dette, mye nytt å forholde seg til.

Aline sa for siden:

Tror hun mener 30 gram protein pr måltid :) Altså ca 150 gram kjøtt :)

Summer sa for siden:

Riktig. :)

Jeg synes du spiser ganske bra, men du har ikke oppgitt fett. Har du noe fett i måltidene dine? Det er veldig fint at du har grønnsaker til alle måltidene dine. :)

ikke helt sikker på hvor mye fett det er i de måltidene ja har spist men litt er det jo.

Forslag?

Summer sa for siden:

Poenget er å tilsette fett. :) Steke i masse smør, ha smør/olje på maten osv. Du kan gjerne også ta fettilskudd ala Udos Choise eller noe på skje før / midt i måltidet også for å få opp fettprosenten. :)

Katie sa for siden:

Velkommen!

Ser at du har fått mange gode råd her fra folk som er mye mer erfaring enn meg,så har ikke så mye å legge til.
Jeg bruker av og til en dæsj fløte i omeletten eller 1-1,5dl fløte sammen med kyllingen,skinkebiffen og slenger grønnsaker oppi til slutt.
Skikkelig godt!

Lykke til videre!

(jeg vet nok hvem du er);)

Tusen takk igjen for alle innspill, godt med mange støttende.
Takk for tipset. Joda, fløte funker flott. trenger sikkert flere tips om hva som er lett og grei mat. så blir det mere trening på banen når +gradene kommer.
Du kjenner vel meg bedre enn de fleste her inne vil jeg tro.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.