< Tilbake til oversikten

Stimorol?

sommerblomt sa for siden:

I nye stimorol fusion (vaniljesmak) står det at det er 69,8 karbo, sukkerarter 0, men at 69,8 er sukkeralkoholer/polioler. Hva betyr det. Mener jeg har hørt at man ikke teller med sukkeralkoholer. Kan man altså tygge tyggisen, da?

jeef-micro sa for siden:

jepp :) sukkeralkoholer skal trekkes fra :)

Smula sa for siden:

Jeg er temmelig sikker på at Stimorol inneholder enten sorbitol eller xylitol eller begge deler. Og da bør du ligge unna isåfall.

MorStine sa for siden:

Som vanlig sier Smula det jeg skulle si i saker om xylitol, sorbitol... Så jeg ville styrt unna;)

Smula sa for siden:

Der var du, ja - pleier ikke vi to å delta i alle sånne samtaler sammen...? ;)

MorStine sa for siden:

Joda, du och jäg Smulan;) Rotter oss sammen om dette temaet vi:)

Smula sa for siden:

Jah og få oss ikke til å starte om maltitol! Da kan vi holde på hur lenge som helst! :p

MorStine sa for siden:

:lol:

klementin sa for siden:

none som vet hvorfor disse tingene er så fy fy :confused:

MorStine sa for siden:

Sorbitol og xylitol omdannes i leveren(? (tror jeg det var)) til sukker, slik at det oppfører seg på samme måte i kroppen.

Sikkert noen som kan formulere dette litt mer forståelig og riktig. Jeg har migrene og har hode litt opp ned i dag... Bær over med feil svar dersom dere finner noen, og rett meg gjerne...:rolleyes:

klementin sa for siden:

takk skal du ha, og god bedring :)

Smula sa for siden:

Det står veldig godt forklart i boka.

Jeg tror ikke xylitol står nevnt der, men det står masse om hva sorbitol bedriver tiden med, hvis du inntar det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.