Det finnes mange forskjellige sjokolader, og en av de jeg
liker best er Freia 86%. Ca 2 KH pr rute.
Idag kom jeg over en Anton Berg sjokolade med 46 gr KH
pr 100 gr, og 43 gr av disse var maltitol. Har jeg forstått
det rett at vi bare regner 3 KH i 100 gr da? ( 46 - 43 = 3 )
Mange sier at de får magetrøbbel og magesmerter av
maltitol, så får jeg se da, for jeg "måtte" bare spise hele
plata på 45 gr jeg ! Litt seint å angre nå, men ......
Men den var sååå god ! :)
jeg har nettopp spist cavalier belgian sjokolade uten sukker... pr 100 g er det43 g kh. Kanskje litt mye men sukkersuget tar meg....er det noen gode råd på hvilke godteri man kan trygt spise?
Spiser mye fribol fra apoteket men savner sjokolade...:eek:
i dag har jeg spist 3 (!!!!) sjokolader med maltitol... ca 170g til sammen:/ jeg klarte ikke kontrollere meg.. minn meg på å ikke lagre opp masse sjokolade i skapet:p de første to sjokoladene blei 4 karber til sammen. den siste aner jeg ikke.. kanskje jeg kan sjekke sånn som du gjorde.
og nå får jeg svi altså.. magen lever helt sitt eget liv:(
Hvis du IKKE reagerer på maltitol er det jo bare å spise i vei. Men gjør du det, merker du det ganske kjapt etterpå, kan jeg fortelle deg. Det går vel knapt en time en gang.
Jeg blir skikkelig kvalm av maltitol. Trodde jeg hadde blitt ordentlig matforgiftet og det var kun av ca 4 ruter med sjokolade. Holder meg langt unna fra nå av. Jeg er heller søtsugen enn kvalm, takk!
Sjokoladen kjøpte jeg på REMA og heter Anthon Berg sugarfree! ca 8,- for 45 gr
Og jeg ble ikke dårlig av den ! Hurra ! Så nå har jeg lørdagsgodt og det blir vel
litt midt i uka også, kjenner jeg meg selv rett.
Den heter cavalier belgium dark chocolate. Kjøpte den på Life helsekostbutikk. Den var god, men ikke spis hele, for magen reagerte kraftig etterpå.. Maltinol i den og....:eek:
Jeg syns Anton Berg sin sukkefri sjokolade smaker "harskt". Jeg likte den ikke i det hele tatt. Det fins så mange andre sukkefrie sjokolader som smaker 1000 ganger bedre enn den der. Jeg ble skuffet da jeg prøvde den.
Endelig fant jeg disse sagnomsuste Anthon Bergene. Synes den smaker nydelig! Ble også "sjokolademett" etter bare en halv, så noe har skjedd med suget. Denne halve har jeg akkurat spist. Så gjenstår det å se om jeg reagerer på maltitolen...
Sitter her med to slike plater innabords... Wæææææ, jeg lærer aldri, for jeg tåler IKKE maltitol....
Men tok med to sånne da vi reiste på bursdagsselskap til mamma i sta, fordi jeg visste hvor mye kaker og sånt det ville være der. Så for at jeg også skulle få noe til kaffen kjøpte jeg med to sånne. En til meg og en til mannen. Men han dyttet på med kaker og vaffler. Mens flinke jeg spiste sjokkis, og da seff begge platene:rolleyes:
Så her sitter jeg og kjenner magen boble, og holder på å gå i lufta...
Juhu, jeg fant dem også..............................:p:p
Godt at jeg fant denne tråden igjen, for fatta ikke helt det med karbene slik det sto forklart, men nå fatter jeg dette og, jippi. Gleder meg til å smake den, men skal prøve meg frem med litt oglitt da det er flere som har bad erfaring med eat and go etter inntak av sjokolade med malitol:D
Kanskje en fordel å prøve den imorgen, har veiedag påfredag:) så om jeg reagerer så blir jeg iallefall tom innvenndig. :p:p
Ikke nødvendigvis! Mange opplever at vekta stopper opp om de spiser kunstig søtning, dessuten så reagerer mange med oppblåst mage og diaré av maltitol.
Dessuten er alle søte ting med på å forvirre apetitten, fordi du trigger søtsuget og kan bli sjesken og spise selv om du ikke er sulten. En klassiker :o
er det noen som har bildet av disse vindunderene eller?
jeg tør ikke stå for lenge i sjokoladehylla på Rema.. for da tenker de nok sitt!! hehe..greitt å vite hva man ser etter :)
Denne spiste jeg på vei hjem i dag, fra Sukkerfritt.com.. finnes i mange dagligvarebutikker :sikle:
[url="javascript:void window.open('http://www.sukkerfritt.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/34afaad68dfa0857dad50b61fa09fabf.jpg', 'win2', 'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,width=680,height=410,directories=no,location=no');"][/url]
hehe..oki! takker jenter! :)
har visst noe på vei fra dialife.dk også jeg.. :D
men har hørt så mye skryt om den anthon berg, så har lyst til å prøve den.. og egentlig så kan rema-dama drite i hva jeg spiser... :geip:
Jeg er riktignok ganske fersk i ketolyse, men til nå synes jeg anthon berg har vært den som har smakt mest "ekte" sjokolade av... Håper du finner den du også! :)
Og forresten.. da jeg handlet, så kjøpte jeg ørten forskjellige sukkerfri-sjokolader, sånn at jeg har til å teste ut (flott å bo ved en Ica Maxi!). Hu dama i kassa bare gliste og sa at den anthon berg-sjokoladen var dritgod :p
men hun ser så skummel ut..fordi jeg stort sett kjøper bare billige bleier der...hihi... men nå kan jeg begynne å kjøpe store pakker med pampers og sjokolade... da blir hun nok fornøyd..håper bare jeg slipper å spørre om de har den..
står den i sjokoladehylla, eller et annet sted i butikken?
Mmh.. på maxi'en her har de "vanlige" sjokolader på ene siden av hylla, og økologisk/sukkerfritt på andre siden av hylla... Tror det er litt hipp som happ, jeg.. Men du kan jo også bare spørre etter anthon berg-sjokolader, nå som påska er over er det jo betydelig mindre av det i butikkene :) Og drit i hva hu sier! :D
Jeg vil bare advare om den der fra sukkerfritt, kan hende det er jeg som er var for det, men den er sykt kvalmende søt, samt at den har nesten litt pappaktig konsistens, synes den smaker helt absolutt grusomt, pfy og pføy!
Og jeg har fått MYE mer trøbbel med magen når jeg har spist den enn noen annen kunstig søta sjokkis.
Not bad det da. Må jo være greit å ty til om en er i en situasjon der en ikke får mat på noen timer, som et mellommåltid eller erstatningsmåltid:confused: eller:confused: Nå ve ikke jeg hvordan en slik bar ser ut, har aldri smakt de. Få se etter de neste gang jeg er på butikken:p
Den DESIDERT beste sukkerfrie sjokoladen iflg meg er den mørke fra cloetta (eller er det marabou??). Jeg kjøper den på COOP Prix. De har både lys og mørk. Jeg har ikke smakt den lyse, men den mørke er i hvertfall himmelsk. Jeg syns at både Atkins og Anton Berg smaker for falskt og søtt, men denne er altså himmelsk!! Tror det er 72 % kakao og altså sukkerfri. Husker ikke karbo, men tror det er sånn ca 4-5 net carbo i hele sjokoladen.
Jeg vil ikke akkurat anbefale deg å erstatte et måltid med en bar, selv om noen gjør det. I tilfelle i ytterste nødfall, for mat er det på ingen måte ikke!!
Men de barene er ikke så veldig gode, synes jeg da.. Sjokoladene er bedre i så fall. Men du har mange alternativer foran å kjøpe en sjokoladebar om det kniper til, altså!
Det står vel sikkert på sjokoladen? Du skal trekke fra sukkeralkoholer (ikke sukkerarter), om ikke fiber er trukket fra skal du også trekke fra. Dersom det står net karber, så er det dette du skal forholde deg til :)
Cloetta sin mørke sjokolade er det 10 karber pr. 100 gram du trekker fra sukkeralkoholene fra karbene og da sitter du igjen med 10 karber for hele plata:p
Hi,hi igår prøvesmaka jeg den der Anton Berg sin sukkerfri med Malitol, hadde jo trodd at jeg vill fått mageknip eller aksjer på toalettet da det er skrevet så masse om det her inne, jeg begnte forsiktigt med litt, men den var så god at jeg putta i meg hele pålata på 45 gram:eek: men det var godt og jeg reagerte ikke på malitolen, jippi. Da vet jeg hva som blir mitt lørdagsgodt:D sånt av og til når jeg blir fysen på noe søtt. :)
Så lenge var Eva i paradis......................... tok en bit og to med sjokolade og vips under en time etterpå, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaageknip og bangkattung på do:o:o Så jeg reagerer nok likt som alle andre:( å den som var såååååå god. Ja,ja det finnes værre ting i livet enn å reagere på en sjokolade. Greit å vite om jeg blir opst...... Ha en fantastisk flotte helg allesammen:D
Jeg syns også Anthon Berg-sjokoladen var god :) Men hva med den Stella-sjokoladen, da, med laktitol (eller hva det heter). Kan man spise den også? Jeg har tatt et par ruter, og den var veeeeldig god..... :sikle:
Ja - og hvis man går ut av ketose pga sjokoladen, da vil man merke det etter et par ruter, ikke sant?
Jeg har kjøpt EN bar av den Anton Bergen, men jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal smake på den eller sende den i posten til noen jeg ikke liker...
Blir man like dårlig av den om av Cavalier, er det neimen ikke vært det, nei.
Får overhodet ingen plager jeg !! :D så her går den på høykant... Har tilogmed tatt 2... (En lørdag jeg mangla mye karber... :p)
I dag har jeg laget en selv... Delfia fett, kremfløte, 3 av disse Anton berg sjokoladene, og litt vaniljesukker... kjøpte gummiformer i hjerter på Biltema... fylte opp, satte en valnøtt ned i hver av dem, så nå GLEDER jeg meg til de er størkna... :D Helt herlig sjokkis...
Oppskrift på NYDELIG snop ! :
Smelt i vannbad ca 100 gr Cocosa fett, 1 plate Anton Berg ( ca 50 gr ) eller
annen sjokolade.
Hell over i konfekt former, settes i kjøleskap til de stivner. nyt !!
Jeg har laget dette flere ganger, og prøver å være litt forsiktig, men klarer ikke
å begrense meg, så alt forsvinner rimelig raskt ut av kjøleskapet.
Best å holde seg til det som inneholder splenda har jeg lært meg nå! Har tatt til meg alle de gode rådene dere pøser på meg, dere er til helt utrolig god hjelp kjære venner!!
Enig med du, Cocosa og mørk sjokolade er dyrisk godt! Jeg pleier å bruke Freia Premium 86% for jo mørkere jo bedre i den sammenhengen faktisk.
Ellers tok jeg sjansen på å innta en av de Anton Bergene med maltitol, og det gikk faktisk bra! :eek:
Så da er ikke de så ille som Cavalier for min del.
Men det kommer likevel til å bli en skjelden gang jeg spiser dem - her skal vi ikke utfordre skjebnen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.