< Tilbake til oversikten

Hvordan kommer jeg i gang?

#1

Fleskepølsa sa for siden:

Hei.
Jeg hadde tenkt å begynne på Dr. Atkins diett på mandag, men jeg synes det er vanskelig å starte.
Jeg har lest litt i boka, men synes det er tungt stoff.

Hvordan startet dere andre?
Hva spiste dere, og hvor mye?
Finnes det et sted på nett hvor jeg kan finne feks hvordan jeg skal spise de første 2 ukene?
Da tenker jeg på menyer fra dag til dag.

Ettersom poteter, ris, pasta er utelukket, hva har dere som tilbehør til middagen?

Jeg har 100 spørsmål, men vet ikke helt hvor jeg skal finne svar.
Boka er ikke så utfyllende som jeg trodde.

Tar i mot tips, råd, menyer med takk.

Klemmer fra Fleskepølsa.


#2

Skorpia sa for siden:

Er enig i at den nye slankerevolusjonen er rotete,men det er viktig å lese hvorfor Atkins virker.

Det går mye i egg i alle former til frokost. Omelett,med skinke eller bacon og ost eller hva det måtte være,eggerøre med spekeskinke.
Ble litt lei egg og spiste gjerne biff og broccoli til frokost noen ganger,surra rømme i panna etter at biffen var stekt så ble det så godt at:-)
All kjøtt og fisk er tillatt.
Jeg synes det var greit å steke opp kjøttdeig med tacokrydder,og spiste taco uten tacoshell men alt det andre(ikke mais under induksjonen)
Bak i boka står det oppskrift på soyapannekaker,og de kan brukes som underlag til tacos da,jeg gjorde det noen ganger selv

Begynner visst å bli trøtt,du får spørre i vei senere,hodet virker litt dårlig nå:sove:


#3

Kristian sa for siden:

Hallo Fle....Frida. Jeg foreslår at du begynner med en blodprøve hos legen for å sjekke kolesterol, blodsukker, triglyserider, urinsyre og blodtrykk. Sjekk i boken slik at du får med alle prøver.
Boken kan være litt tung men hopp over det du ikke forstår, du forstår det bedre neste gang du leser boken. Jeg syns boken er fantastisk motiverende så bare fortsett å lese og sett deg godt inn i ting. Lykke til


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.