Lisekir sa for siden:
samboern min har også tenkt å følge ketolyse kostholdet, siden det er jeg som lager maten her i huset...
men han har muligens mavesår , kansje dette ikke passer han da?
Lisekir sa for siden:
samboern min har også tenkt å følge ketolyse kostholdet, siden det er jeg som lager maten her i huset...
men han har muligens mavesår , kansje dette ikke passer han da?
Zincite sa for siden:
I boka til Lutz står det at magesår og gastritt ofte blir leget av begrenset karbohydratinntak. Så skulle vel ikke være noe i veien for det. Nå er jo Lutz ikke nede på så lite karbohydrater som ketolyse, men burde vel kunne se hvordan det føles?
Han skriver forresten at om det er emosjonell gastritt - magekatarr som skyldes stress - kan en omlegging av kostholdet gi mere stress. Derfor anbefaler han behandling før omlegging..
Ellers refererer jeg videre jeg :) "kosthold med mye karbohydrater vil si et kosthold med for lite fett. Det finnes en rekke fetttoffer som er kjent for å ha kraftige mikrobekjempende virkninger.... .... lite fett kan fremme mikrobevekst i mage og tarm.... .... anta at mageinfenksjoner med helibacter pylori vil kunne reduseres under karbohydratfattig kosthold.."
Håper dere finner ut av det, og at dette var litt hjelp og ikke bare forvirring;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.