< Tilbake til oversikten

Kreftgåten

wirow_84 sa for siden:

Kom over en artikkel i går på matoghelse.no

Hovedårsaken er at cellene i kroppen har mangel på oksygen. Men en annen viktig årskak gjelder hva man spiser.
Her trekkes det frem et lavkarbo kosthold som forebyggende mot å få kreft, eller hindre at kreftsvulster vokser videre ved å ikke fore den med sukker....

Lang artikkel, men scroll ned til der det står om lavkarbo. Resten av artikkelen er og kjempespennende og lese, men tok lang tid for meg å lese når jeg leser alt så veldig nøye! Superinteressant.... Enda en grunn til å fortsette å spise lavkarbo :D:D

www.matoghelse.no/kreftgaaten-er-loest-glemt-kunnskap-gir-svaret.4469614-48598.html

Photobscura sa for siden:

Huff, nå skal jeg ikke være en kjip pirker, men jeg regner med at du mener et lavkarbokosthold som forebygger mot å få kreft? Sorry.. :rodme:

Kjempespennende artikkel! Jeg digger mat og helse! Takk for at du deler :blomster:

wirow_84 sa for siden:

Hihi.. M O T å få kreft blir det jo selvfølgelig:o
Går litt fort i svingene:D

Gleder meg til å se flere forskere og ernæringsprofessorer som
argumenterer FOR å spise lavkarbo!!!!:)

tommygutt sa for siden:

Fantastisk lesning :-)

Summer sa for siden:

Jeg hentet sitatet om Lavkarbokosthold jeg. Så slipper man å lete. :)

Sakset fra artikkelen i mat og helse.

Summer sa for siden:

Fedonisten: Ser du? Oksygen er løsningen. :D Det er jo hva du alltid har sagt hva? :dulte:(Ja, også lavkarbokosthold da ... )

Chop sa for siden:

Jeg leste deler av denne artikkelen i går. Selv om jeg ikke tar alt jeg leser for god fisk, så følte jeg glede over å lese dette. Jeg har hatt kreft og holder fortsatt på med etterrbehandling. I litt over et år har jeg holdt meg til mer fett og mindre karbo. Kan det styrke motstanden min mot mer kreft så er jeg happy! At det forsvinner kilo er heller ikke av det onde. :)

Var hos legen i dag også og nevnte artikkelen for han. Han kunne selvfølgelig ikke si at sånn er det, men fyren er superglup og kommer helt sikkert til å lese artikkelen han også. Uansett så hadde vi en fin prat angående kosthold.

Photobscura sa for siden:

Dette var jo nærmest et svar på tråden min om rødt kjøtt-artikkelen. Høres veldig logisk ut at det prosseserte kjøttet er det som kan være skadelig. Men man må jo alltid slenge om seg med hoiende overskrifter på nettsidene...

energibunten sa for siden:

la akkurat inn en tråd om min helse siste halve året. min erfaring er at mye karbo nærer sykdom (sår hals, forkjølelse, etc,etc) immunforsvaret skal jo også ta seg av kreftceller. hvorfor skulle ikke lavkarbo være positivt mot kreft også.

Jeg har også lest dette. Men det er viktig å si at det er komplementære måter å øke oksygentilførselen til vev på. Det kalles trening ;-) og da spesielt utholdenhet. Gå tur, jogg, gå i fjellet, sykling så utvikler man blodtilførsel til friskt vev, styrker immunforsvaret og hever lungefunksjonen. Da klarer kroppen å forhindre kreft bedre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.