< Tilbake til oversikten

Hvor mye spiser dere?

Bergen27 sa for siden:

Ikke for å mase, men har i dag gått til innkjøp av fett og seterrømme og meierismør og kjøttdeig, etc.

Jeg har laget kjøttdeigform fra oppskrift her på forumet. Forsåvidt god den, spiste en sikkert helt vanlig firkant.

1 time senere er jeg småkvalm og litt rotete i magen...

Energinivå på topp(noe som er helt uvanlig) men oppblåst og rar...

Spiste jeg for mye?? eller er det bare ekkelt den første uka, vil jo gå ned i vekt, ikke trykke innpå med det går...har naturlig ganske lav apetitt.

Spiser dere samme mengde som før, dere som spiser fett og går på lavkarbo?

Max sa for siden:

Jeg ble veldig uggen i magen av en del type fett i starten, og måtte øke på gradvis, og nå går det mye bedre.

Photobscura sa for siden:

Som Max sier, så venner man seg til det, dersom man ikke er vant til feit mat.
Men en ganske fin og enkel fingerregel er å spise når du er sulten og spise deg BEHAGELIG mett, enkelt og greit ;)
Spis sakte, og kjenn etter, det kan faktisk være vanskeligere enn man tror å kjenne når den gode mettheten kommer.

StineK sa for siden:

De første dagene spiste jeg som normalt. Etterhvert oppdaget jeg at jeg ble mett med mindre porsjoner. Vent med å spise til du er sulten, og så spiser du deg passe mett. Du kan godt hoppe over et måltid hvis du ikke er sulten. Spiser nesten aldri frokost jeg da. Ketolysen gjør at du brenner fett døgnet rundt uansett når du spiser.

Photobscura sa for siden:

Men ikke vent til ulvehungeren kommer da;) Da har allerede kroppen begynt å sette på spareblusset!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.