Fra og med i dag er jeg også en av dere ketolysere...
godt å komme igang , men er litt skummelt oxo synes jeg.. redd for å spise for lite/mye.. feil osv...
boka til torkil er på vei i posten, men i mellomtiden må jeg bare lese meg til ting her inne..kom gjerne med tips i tråden
Mannen skal oxo henge seg med, men han tror det blir vanskelig å gi slipp på brød... hehe
jeg ser egentlig ikke noe mørkt på å kutte ut pasta,ris og potet jeg.. er mest om jeg spiser for lite/mye som er min frykt, og at jeg vil gå opp i vekt:eek:
Håper boka kommer snart, for er litt rådvill ennå:)
Her er middagen min i dag iallefall:
Et kyllinglår , stekt i 50 g smør med 1 dl fløte med tikkamasala krydder og hvitløk
5 dl salat(isberg,agurk,Litt papirka, og 4 cherrytomater)
5 stk feta ost biter
2 SS solsikkeolje
2 dl broccoli
1 ss Cocosa
0,5 dl vann
Hei:) Velkommen og gratulerer med ett fantastisk godt valg!
Synes det ser vedlig bra ut. Vil tipse deg om å veie maten i stedefor å bruke dlmål:) Da får du mer korrekt mengde karber pr dag. Bytt ut solsikkeolje med Odelia rapsolje istede. Og issalaten anbefaler jeg å bytte ut med hjertesalat. Bare noen små tips, for å få mer næring ut av maten du spiser:)
Veiing er litt kjedelig, men en nødvendighet. Er den beste måten å finne ut om du gjør det riktig. Veiing er bare noe jeg gjorde i starten, etterhvert sitter det i fingrene. Digger digitalvekten min, men når batteriene er døde funker Tupper-vekten godt i erstatning.
Siden du ikke har fått boka kan du begynne å "øve", det gjorde jeg. Kutte ut raske karbohydrater som mel, pasta, ris, potet og sukker. Spise rene matvarer som rent kjøtt og grønnsaker. Halv og helfabrika er ikke "lov". Få i deg nok fett, stek i meierismør. Bruk "ekte"meieiprodukter, ikke lett, de er det mer karbo i. Grønnsaker til alle måltider, kun grønnsaker som vokser over bakken, ikke frukt.
Spis deg mett, ikke stappmett, spis sakte, det tar ca 20 min før hjernen oppfatter at du er mett.
Lykke til med kuren !!
Jeg er også ny, er begynt på min 4. uke. Alt du trenger å finne ut om kuren finner
du på dette forum. Knallbra!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.